Safety - kläder, handskar och personlig skyddsutrustning 20 Procurator AB 13 Facility - hygien och städ 12 Personlig skyddsutrustning 11 Worksafe 8 andningsskydd 5 KBM Professional 5 arbetskläder 5 KBM 5 Arbetsmiljöverket 5 Arbetsmiljö 4 hörselskydd 4 fallskyddsutrustning 4 hörselproppar 3 Safety - kläder 3 Facility - restaurang och catering 3 handskar och personlig skyddsutrustning 3 synbarhet 2 Visibility 2 förhöjd synbarhet 2 Worksafe Visibility 2 PPE 2 KBM Powermop 2 städkemikalier 2 asbest 2 skyddskläder 2 fallskyddsutbildning 2 fallolyckor 2 skyddsglasögon 2 skyddsskor 2 fallskydd 2 EcoDamp 2 ProDamp 2 Räddningstjänst 2 Lokalvård 2 arbetshandskar 2 Hi-Vis 2 arbetsjacka 2 skyddsutrustning 2 smitta 1 miljömärkning 1 handsprit 1 handdesinfektion 1 höstjacka 1 sos barnbyar 1 vinterjacka 1 jacka 1 smittskydd 1 Best of the Best 1 Cederroth 1 straff 1 torkmatta 1 fusk 1 torkpapper 1 Engångshandskar 1 PIM 1 Arbetsmiljölagen 1 arbetsskor 1 skyddshandskar 1 risker 1 osund konkurrens 1 städtips 1 produktuveckling 1 Product Information Management 1 Hjärt- och lungräddning 1 städvagn 1 ögonskydd 1 städutrustning 1 mopp 1 rivningsarbete 1 Procurator Academy 1 städmaskin 1 Skanska Safety Week 1 kvartsdamm 1 låsbar 1 vikan 1 Personal Protective Equipment 1 skyddshjälm 1 halvmask 1 moppar 1 machokultur 1 Sanktionsavgift 1 inRiver PIM 1 Straffavgift 1 SavePro 1 dispensermaskin 1 Varselplagg 1 saverent 1 arbetsjackor 1 korttidsoverall 1 Procuratorbutik 1 en iso 20471 1 procuratorbutiken i umeå 1 ultrahygieniskt skaft 1 3m peltor earbuds 1 kbm steel 1 huvudskydd 1 Städduk 1 professionell städning 1 kbm-katalog 1 sos barnbyar katastroffond 1 #vivillhjälpa 1 kbm power pads 1 Worksafe Add Visibility 1 Scott Safety 1 FristadsKansas 1 stendamm 1 DSV Road 1 KBM xBox Metod 1 låsbar städvagn 1 jalusilock 1 Årets nyhetsrum 2016 1 kemprodukter 1 slitstark jacka 1 Den moderne hantverkaren 1 Arbetsmijöverket 1 Personlig skyddsutrusning 1 Filtrerande halvmask 1 EN 149:2001 + A1:2009 1 arbetsrisk 1 svetshandskar 1 regelbrott 1 arbetsmiljöveckan 1 Nordic Safety Association 1 varseplagg 1 Add Visibility 1 AFS 2015:2 1 Worksafe hörselproppar 1 ReDamp 1 fall från höjd 1 Packaging - förpackningslösningar 1 skyddsmask 1 helmask 1 Helmask M98 1 skyddsmask M90 1 asbetsanering 1 luftsluss 1 brandstövlar 1 Säkerhet 1 varselvästar 1 EU 1 arbetsliv 1 Första Hjälpen 1 sjukdomar 1 logistik 1 transport 1 webbutik 1 ID 1 ergonomi 1 produktutveckling 1 renovering 1 Svanen 1 samarbetsavtal 1 böter 1 influensa 1 olycksfall 1 säkerhetskrav 1 sjukdom 1 hjärtstartare 1 visma 1 ambulans 1 städning 1 utbildning 1 DSV 1 polis 1 livsmedelsindustri 1 hygienkrav 1 skogsbränder 1 lås 1 Landskrona 1 arbetsplats 1 riskanalyser 1 regelverk 1 produktinformation 1 personalpolitik 1 smittspridning 1 dödsolyckor 1 riskanalys 1 Visa alla taggar
Det brinner i Sverige - Procurator skänker personlig skyddsutrustning för att bekämpa skogsbränderna

Nyheter   •   Jul 21, 2018 12:29 CEST

Runtom i Sverige pågår ett enormt arbete för att bekämpa skogsbränderna som härjar. Insatserna är krävande för bland annat räddningstjänsten och många frivilliga väljer att stötta upp. Det gör att personlig skyddsutrustning behövs åt alla som vill hjälpa till. Procurator skänker nu personlig skyddsutrustning åt de frivilliga.

Flera larm på grund av brister vid renoveringar med asbestsanering

Nyheter   •   Jun 27, 2018 11:47 CEST

Asbest är totalförbjudet i Sverige sedan 80-talet på grund av de hälsorisker materialet ger upphov till. Tyvärr finns det fortfarande risk att exponeras för asbest då det under många år användes inom byggbranschen. Det har lett till att många nu slår larm om brister i hanteringen vid renoverings- och rivningsarbeten.

Ambulans, räddningstjänst och polis måste byta skyddsmask

Nyheter   •   Maj 15, 2018 11:12 CEST

Ett förbud har gått ut via Arbetsmiljöverket mot användning av en skyddsmask mot giftiga gasutsläpp. Skyddsmasken delades ut av Socialstyrelsen 1990 till personal inom region och landsting. Skulle ett farligt gasutsläpp ske finns det risk för allvarliga konsekvenser. Få vet vilket alternativ de ska gå över till så Procurator och Scott Safety samarbetar för att informera om en ersättningsmask.

Procurator är en av deltagarna i Skanskas Safety Week

Nyheter   •   Apr 23, 2018 08:52 CEST

Varje år ägnar bland annat byggbolaget Skanska extra fokus på det som rör säkerhet på arbetsplatsen. Det gör de via en temavecka kallad Safety Week. Till detta bjuder de in relevanta aktörer som kan bidra till att stötta den säkerhetskultur som redan finns.

Rapport om fallolyckor på jobbet visar riskgrupper

Nyheter   •   Apr 18, 2018 10:20 CEST

Fallolyckor är den vanligaste typen av olyckor på arbetet. Varje år sker det 11 000 fallolyckor. Risken är störst bland äldre arbetstagare och inom bland annat vård, lokalvård samt bygg och anläggning.

Arbetsplatser inom bygg och anläggning ska inspekteras

Nyheter   •   Mar 21, 2018 10:57 CET

Du ska hålla ett helt arbetsliv. Finns det risker för din hälsa i arbetsmiljön är lämpliga skyddsåtgärder och skyddsutrustning av stor vikt. Så är fallet om du exponeras för asbest och kvartsdamm. Därför är detta i fokus för några av Arbetsmiljöverkets inspektioner under 2018.

Procurator och Saps Service Management i avtal om arbetskläder och förbrukningsvaror

Nyheter   •   Mar 19, 2018 09:08 CET

Vi har lång erfarenhet av att förenkla arbetsdagen för kunder inom flera olika branscher. Nyligen har företaget Saps Service Management tecknat ett avtal om såväl arbetskläder som förbrukningsvaror.

Procurator svarar på efterfrågan och ökar antalet tillfällen för fallskyddsutbildning

Nyheter   •   Feb 21, 2018 11:25 CET

Den senaste tidens efterfrågan av utbildningar inom fallskydd har gjort att vi utökar med fler utbildningstillfällen och generösa anmälningstider.

Lokal produktion och passform i fokus för Worksafe hörselproppar

Nyheter   •   Dec 13, 2017 09:56 CET

Vi satsar på utvecklingen av Worksafe hörselproppar. För att möta behoven har vi nu tagit fram fler modeller och nya storlekar av våra hörselproppar.

Synbarhet i plaggen gav mersmak och nyhet!

Nyheter   •   Nov 22, 2017 09:14 CET

För att synliggöra personal i utsatta miljöer är kollektionen Worksafe Visibility perfekt. Plaggen har snabbt blivit en favorit hos kunder som efterfrågade ytterligare plagg. Därför har vi tagit fram nyheten Add Visibility Longsleeve.

Arbetsmiljöverket granskar 2000 arbetsplatser

Nyheter   •   Okt 11, 2017 07:43 CEST

Under oktober genomför Arbetsmiljöverket en stor kampanj för att lyfta vikten av förebyggande arbetsmiljöarbete. En frisk arbetsplats för alla oavsett om du är ung eller gammal är i fokus och 2000 arbetsplatser blir nu granskade.

Fuskas det på ditt jobb? Då är du förloraren.

Nyheter   •   Aug 23, 2017 08:53 CEST

Trots att arbetsgivare är skyldiga att följa regelverk för arbetsmarknaden så gör inte alla det. Snarare fuskar och bryter många mot reglerna och det blir du, den enskilde arbetstagaren, som förlorar på det.

Attityd och machokultur ökar dödsolyckor på jobbet

Nyheter   •   Maj 17, 2017 08:51 CEST

Nya rapporter från Arbetsmiljöverket visar att attityden gentemot säkerhetstänk på jobbet inte är positiv alla gånger. Dessutom verkar det vara så att machokultur på jobbet ofta leder till dödsolyckor.

Satsning på nya andningsskydd överträffade kraven

Nyheter   •   Maj 03, 2017 08:37 CEST

"Vi siktar alltid högre än vad kraven säger i utvecklingen av nya produkter. Att bara matcha kraven är inte tillräckligt när det handlar om livet.". Det säger Magnus Paulander, nordisk produktchef inom bland annat andningsskydd. Låt honom berätta mer för dig.

Uppsving för personlig skyddsutrustning

Nyheter   •   Mar 08, 2017 08:47 CET

Efterfrågan på personlig skyddsutrustning (PPE) har ökat sedan några år tillbaka och förväntas öka ytterligare. Det vittnar rapporter, tillverkare och leverantörer som vi själva.

Ytterligare bevis på bra miljöval med KBM

Nyheter   •   Feb 15, 2017 08:43 CET

Vi har fått ett starkt bevis på att vi jobbar på rätt sätt. För den som använder produkter från KBM Professionals sortiment innebär detta att det finns fler goda möjligheter till trygga val.

Fler måste betala efter ny regel från Arbetsmiljöverket

Nyheter   •   Feb 08, 2017 08:54 CET

Långt fler arbetsgivare än tidigare måste betala för brister i säkerheten. Detta sedan en ny typ av avgift trätt i kraft.

Produktutveckling ledde till en utmanare bland jackor

Nyheter   •   Jan 25, 2017 09:21 CET

Vårt team för produktutveckling av kläder tog rygg på en ordentlig utmaning. Resultatet blev en nyhet som redan är populär och omskriven. Produktchef Annica Paulsson-Haglund berättar om arbetet.

Procurator nominerad till Årets nyhetsrum 2016!

Nyheter   •   Jan 11, 2017 15:13 CET

Vi har gjort det igen - Procurator har blivit nominerade till årets nyhetsrum 2016! Den här gången i den helt nya kategorin "Best of the best".

Ny låsbar städvagn från KBM Professional skapar trygg miljö

Nyheter   •   Dec 07, 2016 08:52 CET

I vårt arbete för att underlätta arbetsdagen för lokalvårdare ser vi ofta över vårt sortiment och anpassar det efter behov och krav. KBM Professionals nyhetger svar på tal - städvagnen KBM Metod xBox.