Safety - kläder, handskar och personlig skyddsutrustning 74 Facility - hygien och städ 61 Procurator AB 39 Personlig skyddsutrustning 15 fallskydd 13 KBM 12 Facility - restaurang och catering 10 Worksafe 10 hörselskydd 10 arbetskläder 10 Första Hjälpen 9 ergonomi 9 bakterier 9 vinterkräksjuka 8 Arbetsmiljö 8 Tork 8 Arbetsmiljöverket 8 Engångshandskar 7 virus 7 fallskyddsutrustning 7 handdesinfektion 7 smitta 7 solskydd 7 pappershanddukar 6 toalett 6 handhygien 6 microfiberduk 6 skyddsskor 6 Hygien 6 Duka 5 andningsskydd 5 fallskyddsutbildning 5 smittspridning 5 utbildning 5 smuts 5 tvål 5 Servetter 5 arbetsskor 5 skyddsutrustning 5 arbetshandskar 5 Duni 5 buller 4 microfiber 4 restaurang 4 Katrin 4 Deb Stoko 4 Procurator Academy 4 Servettvikning 4 skyddskläder 4 tvätta händerna 4 mikrofiber 4 KBM Professional 4 fönsterputsmedel 4 bullertermometer 4 Hörselkåpa 4 UV-strålning 4 skyddshjälm 4 städa 4 syntetmaterial 4 Hjärt- och lungräddning 4 Varselplagg 3 Calicivirus 3 städkemikalier 3 dukning 3 Hi-Vis 3 toalettpapper 3 arbetsskada 3 städbranschen 3 SavePro 3 Städ 3 vinylhandskar 3 livsmedel 3 nitrilhandskar 3 sjukdomar 3 PPE 3 CleanPilot 3 torkpapper 3 vinterhandskar 3 ögondusch 3 sjukdom 3 Mässa 3 hygienkrav 3 vattenpelare 3 andningsutrustning 3 Städduk 3 HLR 3 influensa 3 solskyddsfaktor 3 sanera 3 hjärtstartare 3 Räddningstjänst 3 magsjuka 3 Svanen 3 skyddsglasögon 3 Cederroth 3 pH-värde 3 sjuk 3 skumtvål 3 matsal 3 Procurator 3 polyetenhandskar 2 paus 2 marknadsföring 2 färgkodning 2 energi 2 professionell städning 2 Första hjälpen-utrustning 2 bomull 2 Conductive PU 2 pulvertvättmedel 2 förkylning 2 arbetsplatsmatta 2 Arbetsmiljölagen 2 microfibermopp 2 eksem 2 Sundström 2 lokalvårdare 2 Scott Safety 2 personliga skyddsprodukter 2 Stearinljus 2 Liljeholmens 2 skyddshandskar 2 varselkläder 2 Sievi 2 damm 2 EN 172 2 sitta 2 VAB 2 riskanalys 2 regnkläder 2 KBM Powermop 2 sårtvätt 2 förädling 2 hudkräm 2 fallolyckor 2 risker 2 rökdykare 2 vård av sjukt barn 2 tvättmedel 2 städtips 2 feta livsmedel 2 knäskydd 2 surt 2 basiskt 2 neutralt 2 solglasögon 2 torr hud 2 städare 2 sjukskrivning 2 fukttransport 2 tvålskum 2 pH 2 UV 2 Byggnadsarbetaren 2 Vepa 2 3M Peltor 2 städmetoder 2 städprodukter 2 Visibility 2 skydd 2 skaljacka 2 profilkläder 2 rörelse 2 Folkhälsomyndigheten 2 Metsä Tissue 2 lager-på-lager 2 fleecejacka 2 rengöringsmedel 2 sanering 2 räddningsövning 2 stöd 2 ögonskydd 2 nse 2 polyester 2 LED-ljus 2 hudvård 2 Thinsulate 2 korttidsoverall 2 hörselproppar 2 rengöring 2 Lokalvård 2 Procuratorbutik 2 handskar 2 plåster 2 hud 2 gummiskrapa 2 dämpningsvärde 2 hörselpropp 2 flytande tvål 2 CE-märkning 2 arbetsbyxor 2 transfertryck 2 vattentät 2 skyddsbyxor 2 huvudskydd 2 PPE-förordning 2 3M 2 faropiktogram 2 regn 2 Packaging - förpackningslösningar 2 Duk 2 kompetensutveckling 2 farosymboler 1 öronproppar 1 aptit 1 aptitretare 1 ust 1 First aid 1 kräksjuka 1 ljusslinga 1 fikapaus 1 livslängd 1 läkemedelsbranschen 1 miljöeffekt 1 prova kläder 1 skosnören 1 diskborste 1 restaurangtoalett 1 vattentäthet 1 UV-strålar 1 dammpartiklar 1 Papyrus Supplies 1 Vileda 1 hjärtsäker arbetsplats 1 arbetstidslagen 1 diskduk 1 städutrustning 1 stoko 1 skovård 1 friskabrandmän 1 putsa fönster 1 inläggssula 1 dammvippa 1 brännskada 1 hudsprickor 1 bandage 1 andningsmask 1 bullermätare 1 mopp 1 skyddsoverall 1 PELTOR 1 trädäck 1 tensider 1 träolja 1 sulor 1 förbrukningsvaror 1 spiktrampskydd 1 gasmask 1 byggarbetsplatser 1 kompress 1 stålhätta 1 arbete på hög höjd 1 brandrök 1 silos 1 arbetsdag 1 städmaskin 1 mikrober 1 nordic safety expo 1 trätrall 1 tomtedräkt 1 IoT 1 brunn 1 tvätta händer 1 infographics 1 rspo 1 arbetssjukdomar 1 skyddsdräkt 1 Brage 1 UV-index 1 spola 1 varningsskyltar 1 kvartsdamm 1 inkomstbortfall 1 kroppshållning 1 fet mat 1 skaderisk 1 fönsterskrapa 1 clostridium difficile 1 farliga kemikalier 1 campylobacter 1 flanell 1 belastningsskada 1 vinterkänga 1 ljushållare 1 varselbyxor 1 vikan 1 skyddskängor 1 skoskydd 1 montagehandskar 1 glöggfika 1 vinterhud 1 sporer 1 skotta säkert 1 halvmask 1 mikroplaster 1 vita skor 1 tekniskt skydd 1 arbetsplagg 1 engångskläder 1 utprovning 1 solskyddsprodukter 1 nitril 1 dammsugarfilter 1 kalkavlagring 1 torkduk 1 svetsglasögon 1 Sanktionsavgift 1 inRiver PIM 1 Desinficering 1 julkalas 1 fosfater 1 antireflexbehandling 1 frysa 1 festivalmat 1 vabruari 1 Hygien och städ 1 dispensermaskin 1 clarion hotel & congress malmö live 1 Brage Protective 1 ergonomiskt knivskaft 1 Desinfektionsmedel 1 clean & faclity-mässan 2014 1 nordic safety expo 2014 1 elmia städ 2014 1 rökdykning 1 dot-system 1 hälsofarlig arbetsmiljö 1 fallskyddskontroll 1 nominerad årets nyhetsrum 2014 1 kemskyddsdräkt 1 kemskyddsstövlar 1 arbetssko 1 skotta snö från tak 1 fastighetsägares ansvar 1 worksafe p30-101 1 samaritan pad 500p 1 inlägssula 1 fönsterpäls 1 klickskrapa 1 lärande i yrkeslivet 1 dryckesindustri 1 tygtrasor 1 tork easy handling™ 1 skyddssko 1 sievi viper 1 clean 2015 1 Supplies Direct 1 conformité européenne 1 kemiska riskkällor 1 kemiska arbetsmiljörisker 1 rusta huden 1 mikrofiberdukar 1 mikrofibermoppar 1 Solid Gear 1 korgglasögon 1 pe-handskar 1 eg-förordningar 1935/2004 1 hygienveckan 2015 1 blinka lilla stjärna 1 god handhygien 1 zinnerska cirkeln 1 tyst arbetsmiljö 1 bullerindikator 1 kbm easy clean 1 innersula 1 första hjälpen skåp 1 porelle 1 nötskinn 1 getskinn 1 syntetiskt foder 1 konserthall 1 tvättpäls 1 paraffinljus 1 vattentäta handskar 1 städa i skolor 1 tork rengöringsduk 1 nonwoven rengöringsduk 1 elastan 1 coolmax 1 stövelskydd 1 ultra safe technology 1 rengöringsutrustning 1 rengöringsredskap 1 städguide 1 vika servetter 1 festlig dukning 1 service av fallskydd 1 besiktning och kontroll av fallskydd 1 stokoderm frost 1 fallskyddsdag 1 fallskyddsdagar 1 förhöjd synbarhet 1 räddningshjälm 1 Räddningstjänst Halmstad 1 Katrin IQ pappersskola 1 UVC 1 UVA-strålar 1 UVB-strålar 1 UVC-strålar 1 vadderad väst 1 Dominator R6 1 valnötsskalpulver 1 majsgranulat 1 fritt från lösningsmedel 1 grov smuts 1 blodstoppare 1 brännskadegel 1 Första Hjälpen-station 1 MicroOne 1 Maskin- & Facilitydagar 2016 1 Stokoderm 1 BOA® 1 snörningsmekanism 1 lufttork 1 antiseptiska dukar 1 handlotion 1 drömtoalett 1 trekvartsshorts 1 kökssvamp 1 glas- och gaffelsymbol 1 hudskyddskräm 1 puderfria handskar 1 pH-skala 1 rengöringssvamp 1 Uvicator 1 andasfunktion 1 handledssupport 1 ryggsuport 1 armbågssupport 1 iläggssula 1 fotvalv 1 pronation 1 Hi Vis 1 skäggstubb 1 inläggssulor 1 knäproblem 1 höftproblem 1 fleecemössa 1 plankan 1 3M PELTOR WS Alert XP 1 stendamm 1 hjälmkåpa 1 regnplagg 1 FlexStep 1 komposithätta 1 aluminiumhätta 1 golvmopp 1 kombimatta 1 KBM Ultra HD 1 KBM Bondermopp 1 KBM Wet Micro 1 hudskydd 1 hudskyddsprodukter 1 hudvårdskräm 1 träytor 1 fallskyddsprodukter 1 biologisk smitta 1 korttidsdräkt 1 städa på hög höjd 1 virucid 1 engångsmopp 1 microduk 1 andningsapparat 1 oren luft 1 hygienlösning 1 utprovningstillfälle 1 förädla kläder 1 mikrodamm 1 dammsuga 1 skumhanddesinfektion 1 Personlig skyddsutrusning 1 BOA snörningsmekanism 1 fet smuts 1 kalkavlagringar 1 EN-normer 1 klädpolicy 1 EU-normer 1 EN 166 1 EN 170 1 polariserande 1 hygienutrymme 1 spolbar pappershandduk 1 nedläggningsbara byxor 1 långa byxben 1 SavePro Vending Machine 1 förlängda byxben 1 toalettlock 1 toalock 1 Sanitetsrent 1 toalettborste 1 Peltor ProTac III 1 flytande tvättmedel 1 damma 1 utomhusolja 1 dygnet-runt-lager 1 kemikaliemärkning 1 Scott Sight 1 rengöra tangentbord 1 städrutin 1 rengöringsservett 1 Visa alla taggar
Tipsen för dig som jobbar under midsommarhelgen

Blogginlägg   •   Jun 19, 2018 10:09 CEST

Midsommar är den tiden på året som ofta innebär extra ledighet och en chans att få umgås med nära och kära. Så är det dock inte för alla. En del av oss måste jobba den helgen. Därför tipsar vi om hur du får en bra midsommar på jobbet.

Så får du bort spåren efter kräksjuka, salmonella och andra magsjukdomar

Blogginlägg   •   Jun 13, 2018 11:12 CEST

Magsjukdomar som "vinterkräksjuka" har väl de flesta hört talas om under vinterhalvåret. Men att även sommaren har sina magplågor talas det inte lika ofta om. Tyvärr är fallen av magsjuka ganska många även då och det gäller att vara effektiv för att sanera bort bakterier och virus.

Få koll på läget - lästips!

Blogginlägg   •   Jun 05, 2018 09:54 CEST

En skyddsmask som inte får användas längre inom vissa yrken och ett desinfektionsmedel som slår ut allt från kräksjuka och salmonella till antibiotikaresistenta bakterier. Förutom det en satsning för att fortsätta svara på höga leveranskrav. Det är våra topp tre mest lästa inlägg från maj. Läs dem du också så missar du inget.

Hur dansar man floss med Worksafe? Vilka handskar passar med livsmedel? Vad behövs vid saneringsarbeten?

Blogginlägg   •   Maj 30, 2018 09:58 CEST

Tre högst olika frågor men lika intressanta allihop. Vi besvarar frågor för en smartare arbetsdag för alla på många sätt. Men vi berättar också gärna vem vi är.

Faran med jobb i solen

Blogginlägg   •   Maj 07, 2018 10:37 CEST

Länge har vi i Norden trott att riskerna är små med UV-strålningen innan sommarsolen är här. Men forskningen säger att det är farligt mycket tidigare på året. Du som vistas eller jobbar mycket ute måste vara vaksam och använda skydd.

Det händer hos Procurator och Supplies Direct

Blogginlägg   •   Maj 02, 2018 08:54 CEST

Procurator gör en satsning som innebär kostnadseffektivitet för industriföretag, Supplies Direct butikerna blir fler och samtidigt rekryteras en branschprofil som ska leda Supplies Direct City. Har du inte haft möjlighet att hänga med i vad som har hänt får du en ny chans att uppdatera dig här och nu i våra topp tre mest lästa inlägg under april månad.

Hur sköljer du ögonen när olyckan varit framme?

Blogginlägg   •   Apr 04, 2018 15:42 CEST

De första sekunderna av en första hjälpen-insats för dina ögon är kritiska. Men många tänker inte på detta förrän det är försent. Ta dig tiden att fördjupa dig och berätta för andra så hjälps vi åt att minimera risken för skador.

Läs detta så missar du inget

Blogginlägg   •   Apr 03, 2018 16:01 CEST

Det är inte lätt att alltid hålla sig uppdaterad om allt som rör dig och ditt arbetsliv. Få en snabb överblick av oss. Läs våra topp tre lästa inlägg under mars månad.

Tre tips för ljusare tider

Blogginlägg   •   Mar 26, 2018 11:42 CEST

Mörkrets tid får vi alla anse är förbi nu när vi kommer till en årstid med mer ljus. Men det behövs ändå en skjuts inomhus och till bords för att nå känslan att vi går mot ljusare tider och vår.

​Varför ska du ha en skaljacka?

Blogginlägg   •   Mar 14, 2018 11:09 CET

När temperaturen varierar och vädret skiftar är det svårt att välja en passande jacka. Det är då en skaljacka är ett smart val. Vår produktutvecklare berättar om finesserna med skaljackor.

Där ska du inte jobba ensam

Blogginlägg   •   Mar 07, 2018 11:32 CET

Det finns arbetssituationer där du absolut inte ska jobba ensam. Annars jobbar du med livet som insats. Så är det om du jobbar i slutna utrymmen. Det vet Benjamin Josefsson hos oss en hel del om så vi låter honom berätta mer.

Tre lästips för en smartare arbetsdag

Blogginlägg   •   Mar 02, 2018 15:08 CET

Skumma fakta, digitalisering av arbetsdagen och nya regler för personlig säkerhet. Tre helt olika ämnen men tre heta ämnen om man frågar våra läsare. Uppdatera dig om ämnena du också.

Vi laddar för nya regler för din personliga säkerhet

Blogginlägg   •   Feb 28, 2018 11:46 CET

Det gäller att vara noga med utvecklingen av personlig skyddsutrustning (PPE) som exempelvis varselkläder. Då och då kommer nya regler inom EU och vi som producenter måste se till att följa dem. Vårt gäng som ansvarar för detta inom skyddskläder hade nyligen ett uppföljningsmöte den nya PPE-förordningen.

Tre saker du inte visste om din skumtvål!

Blogginlägg   •   Feb 14, 2018 11:32 CET

Vad finns det för poäng med skumtvål? Varför är skumtvål skum? Varför använda skumtvål egentligen?Skumma frågor kanske, men det finns en del värt att veta.

Stort intresse för CleanPilot på seminarium

Blogginlägg   •   Feb 07, 2018 11:00 CET

Nyligen lanserade vi CleanPilot, tjänsten som digitaliserar städbranschen och underlättar för städleverantör och slutkund. För att visa upp fördelarna bjöd vi in till lunchseminarium i slutet av januari. Det visade sig bli mycket uppskattat.

Tre lästips för hälsa och arbetsmiljö

Blogginlägg   •   Feb 02, 2018 10:29 CET

Sjukskrivningarna ökar, hur du blir smittfri efter vinterkräksjukan och vi digitaliserar städbranschen med CleanPilot. Det är tre inlägg som ligger i topp i början av det här året. Ta del av dem så du inte missar något.

Högtryck på kompetensutveckling

Blogginlägg   •   Jan 31, 2018 08:50 CET

Har du koll på allt nytt som sker i din bransch? I somliga branscher gäller det att hänga med i vad nya regler och föreskrifter säger. I andra är repetition nödvändigt för att upprätthålla kompetensen.

Så blir du smittfri efter vinterkräksjukan

Blogginlägg   •   Jan 24, 2018 08:39 CET

Många kilar iväg lite för tidigt till jobb och skola efter vinterkräksjukan. Ofta är de inte helt smittfria. Det gör det lättare för vinterkräksjukan att sprida sig vidare och drabba fler. Vill det sig riktigt illa kommer smittan tillbaka till samma person igen. Ruskigt tråkig konsekvens.

Ökade anmälningar om dålig arbetsmiljö

Blogginlägg   •   Jan 10, 2018 08:43 CET

Hemligheter och bus på jobbet bland topp tre

Blogginlägg   •   Jan 09, 2018 11:35 CET

En bra stämning på jobbet mår alla bra av. Förmodligen var det därför vårt inlägg om hemliga nissar på jobbet var populärt i december.​ Men tips och nyheter var lika populära inlägg att läsa. Missade du att läsa de här inläggen i december får du en ny chans här.