Facility - hygien och städ 81 Safety - kläder, handskar och personlig skyddsutrustning 73 Procurator AB 43 Personlig skyddsutrustning 20 Safety - kläder 17 handskar och personlig skyddsutrustning 17 Facility - restaurang och catering 15 fallskydd 14 arbetskläder 13 bakterier 12 KBM 12 Worksafe 11 smitta 11 Arbetsmiljöverket 11 vinterkräksjuka 11 hörselskydd 11 virus 11 handhygien 10 Engångshandskar 10 Handdesinfektion 10 Lokalvård 10 Arbetsmiljö 10 ergonomi 9 Första Hjälpen 9 Hygien 8 smittspridning 8 fallskyddsutrustning 8 Tork 8 CleanPilot 8 PPE 8 tvål 7 fallskyddsutbildning 7 solskydd 7 toalett 7 utbildning 7 arbetshandskar 6 Calicivirus 6 KBM Disinfection by LifeClean 6 Procuratorbutik 6 Procurator Academy 6 andningsskydd 6 Hjärt- och lungräddning 6 nitrilhandskar 6 smuts 6 microfiberduk 6 pappershanddukar 6 skyddsutrustning 6 Skyddsskor 6 magsjuka 5 Procurator 5 restaurang 5 Mässa 5 KBM Professional 5 influensa 5 skyddshjälm 5 Hi-Vis 5 städbranschen 5 vinterhandskar 5 campylobacter 5 Duka 5 skyddskläder 5 arbetsskor 5 torkpapper 5 Servetter 5 vinylhandskar 5 Duni 5 Hörselkåpa 5 vattenpelare 4 UV-strålning 4 buller 4 Servettvikning 4 Deb Stoko 4 skyddsglasögon 4 microfiber 4 Katrin 4 mikrofiber 4 syntetmaterial 4 SavePro 4 Varselplagg 4 Desinfektion 4 sjukskrivning 4 fönsterputsmedel 4 bullertermometer 4 tvätta händerna 4 städa 4 Supplies Direct 4 livsmedel 4 sjuk 4 salmonella 4 hjärtstartare 3 PPE-förordning 3 matsal 3 Visibility 3 dukning 3 Folkhälsomyndigheten 3 sjukdomar 3 sanera 3 sjukdom 3 ögonskydd 3 varselkläder 3 hygienkrav 3 Supplies Direct City 3 lager-på-lager 3 solglasögon 3 torr hud 3 sporer 3 huvudskydd 3 Datec 3 skumtvål 3 toalettpapper 3 Svanen 3 hudvård 3 andningsutrustning 3 Städduk 3 riskanalys 3 KBM Disinfection 3 solskyddsfaktor 3 Cederroth 3 städare 3 rengöring 3 Räddningstjänst 3 städning 3 polyetenhandskar 3 risker 3 VAB 3 arbetsskada 3 förkylning 3 ögondusch 3 Desinfektionsmedel 3 hud 3 städkemikalier 3 HLR 3 regnkläder 3 sanering 3 pH-värde 3 Sievi 3 Städ 3 vård av sjukt barn 3 professionell städning 2 nse 2 Clean & Facility 2 regn 2 3M 2 T-shirt 2 skaljacka 2 rengöringsmedel 2 profilkläder 2 Monitor 2 kompetensutveckling 2 damm 2 korttidsoverall 2 personliga skyddsprodukter 2 Scott Safety 2 Packaging - förpackningslösningar 2 handskar 2 digitalisering 2 hörselproppar 2 polyester 2 microfibermopp 2 mätinstrument 2 Safety - kläder,handskar och personlig skyddsutrustning 2 livsmedelsverket 2 flytande tvål 2 toaletter 2 skydd 2 fleecejacka 2 lager 2 Thinsulate 2 gummiskrapa 2 dämpningsvärde 2 hörselpropp 2 Conductive PU 2 KBM Easy Clean 2 antibiotikaresistens 2 fallolyckor 2 tvättmedel 2 desinficera 2 energi 2 skyddssko 2 LED-ljus 2 pulvertvättmedel 2 transfertryck 2 CE-märkning 2 städprocess 2 skyddsbyxor 2 mat 2 färgkodning 2 faropiktogram 2 digitaliserad städning 2 plåster 2 paus 2 Första hjälpen-utrustning 2 Vileda 2 träning 2 kvartsdamm 2 neutralt 2 basiskt 2 surt 2 bomull 2 stöd 2 rörelse 2 Sundström 2 feta livsmedel 2 tvålskum 2 stendamm 2 skyddshandskar 2 förädling 2 arbetsbyxor 2 knäskydd 2 servering 2 Internet of Things 2 rökdykare 2 hudskydd 2 skyddskängor 2 ftalater 2 Duk 2 städtips 2 eksem 2 IoT 2 Liljeholmens 2 Stearinljus 2 shorts 2 fukttransport 2 vinterhud 2 lokalvårdare 2 våtservett 2 Byggnadsarbetaren 2 Arbetsmiljölagen 2 sårtvätt 2 klädpolicy 2 pH 2 städmetoder 2 UV-skydd 2 hygienutrymme 2 KBM Powermop 2 underställ 2 arbetsplatsmatta 2 hudkräm 2 3M Peltor 2 marknadsföring 2 städprodukter 2 mögel 2 Desinficering 2 Metsä Tissue 2 UV 2 VABruari 2 Vepa 2 städkem 2 räddningsövning 2 sitta 2 EN 172 2 vattentät 2 dammvippa 1 brännskada 1 Eliminate 1 dålig lukt 1 hudsprickor 1 bandage 1 andningsmask 1 bullermätare 1 mopp 1 skyddsoverall 1 PELTOR 1 fingeravtryck 1 trädäck 1 tensider 1 träolja 1 sulor 1 förbrukningsvaror 1 spiktrampskydd 1 gasmask 1 byggarbetsplatser 1 kompress 1 stålhätta 1 arbete på hög höjd 1 brandrök 1 silos 1 arbetsdag 1 städmaskin 1 mikrober 1 Hygienveckan 1 nordic safety expo 1 trätrall 1 tomtedräkt 1 Skanska Safety Week 1 brunn 1 tvätta händer 1 tryckspruta 1 infographics 1 rspo 1 soptunna 1 arbetssjukdomar 1 skyddsdräkt 1 Brage 1 UV-index 1 spola 1 varningsskyltar 1 vinfläck 1 skoputs 1 odörer 1 inkomstbortfall 1 kroppshållning 1 fet mat 1 skaderisk 1 fönsterskrapa 1 clostridium difficile 1 sjuksrivning 1 farliga kemikalier 1 flanell 1 belastningsskada 1 vinterkänga 1 ljushållare 1 varselbyxor 1 vikan 1 stötdämpning 1 skoskydd 1 kaffefläck 1 montagehandskar 1 glöggfika 1 synbarhet 1 Gasmätare 1 skotta säkert 1 halvmask 1 mikroplaster 1 vita skor 1 tekniskt skydd 1 arbetsplagg 1 magsjukdomar 1 engångskläder 1 klätterhjälm 1 utprovning 1 solskyddsprodukter 1 nitril 1 dammsugarfilter 1 kalkavlagring 1 torkduk 1 svetsglasögon 1 Sanktionsavgift 1 inRiver PIM 1 julkalas 1 fosfater 1 antireflexbehandling 1 frysa 1 Uvex 1 festivalmat 1 Hygien och städ 1 dispensermaskin 1 clarion hotel & congress malmö live 1 Brage Protective 1 ergonomiskt knivskaft 1 clean & faclity-mässan 2014 1 nordic safety expo 2014 1 elmia städ 2014 1 rökdykning 1 dot-system 1 hälsofarlig arbetsmiljö 1 fallskyddskontroll 1 nominerad årets nyhetsrum 2014 1 kemskyddsdräkt 1 kemskyddsstövlar 1 arbetssko 1 skotta snö från tak 1 fastighetsägares ansvar 1 worksafe p30-101 1 samaritan pad 500p 1 inlägssula 1 EN ISO 20471 1 fönsterpäls 1 klickskrapa 1 lärande i yrkeslivet 1 Altair 1 dryckesindustri 1 tygtrasor 1 tork easy handling™ 1 sievi viper 1 arbetsmiljörisker 1 clean 2015 1 conformité européenne 1 kemiska riskkällor 1 kemiska arbetsmiljörisker 1 rusta huden 1 mikrofiberdukar 1 mikrofibermoppar 1 Solid Gear 1 korgglasögon 1 pe-handskar 1 eg-förordningar 1935/2004 1 hygienveckan 2015 1 blinka lilla stjärna 1 god handhygien 1 zinnerska cirkeln 1 tyst arbetsmiljö 1 bullerindikator 1 innersula 1 första hjälpen skåp 1 digitaltverktyg 1 porelle 1 nötskinn 1 getskinn 1 syntetiskt foder 1 konserthall 1 tvättpäls 1 paraffinljus 1 Bus eller godis 1 vattentäta handskar 1 städa i skolor 1 tork rengöringsduk 1 nonwoven rengöringsduk 1 elastan 1 coolmax 1 stövelskydd 1 ultra safe technology 1 rengöringsutrustning 1 rengöringsredskap 1 städguide 1 vika servetter 1 festlig dukning 1 service av fallskydd 1 besiktning och kontroll av fallskydd 1 stokoderm frost 1 fallskyddsdag 1 fallskyddsdagar 1 förhöjd synbarhet 1 räddningshjälm 1 Räddningstjänst Halmstad 1 Katrin IQ pappersskola 1 UVC 1 UVA-strålar 1 UVB-strålar 1 UVC-strålar 1 vadderad väst 1 Dominator R6 1 valnötsskalpulver 1 majsgranulat 1 fritt från lösningsmedel 1 grov smuts 1 blodstoppare 1 brännskadegel 1 Första Hjälpen-station 1 MicroOne 1 Maskin- & Facilitydagar 2016 1 Stokoderm 1 BOA® 1 snörningsmekanism 1 grilltider 1 lufttork 1 antiseptiska dukar 1 handlotion 1 drömtoalett 1 trekvartsshorts 1 kökssvamp 1 glas- och gaffelsymbol 1 hudskyddskräm 1 puderfria handskar 1 pH-skala 1 rengöringssvamp 1 Uvicator 1 andasfunktion 1 handledssupport 1 ryggsuport 1 armbågssupport 1 iläggssula 1 fotvalv 1 pronation 1 Hi Vis 1 skäggstubb 1 inläggssulor 1 knäproblem 1 höftproblem 1 fleecemössa 1 plankan 1 3M PELTOR WS Alert XP 1 hjälmkåpa 1 regnplagg 1 FlexStep 1 komposithätta 1 aluminiumhätta 1 golvmopp 1 kombimatta 1 KBM Ultra HD 1 KBM Bondermopp 1 KBM Wet Micro 1 hudskyddsprodukter 1 hudvårdskräm 1 träytor 1 fallskyddsprodukter 1 biologisk smitta 1 korttidsdräkt 1 städa på hög höjd 1 virucid 1 engångsmopp 1 microduk 1 andningsapparat 1 oren luft 1 hygienlösning 1 utprovningstillfälle 1 förädla kläder 1 mikrodamm 1 dammsuga 1 skumhanddesinfektion 1 Visa alla taggar
Ytterkläder för jobbet när det är kallt - vem betalar?

Blogginlägg   •   Nov 20, 2019 15:45 CET

Det är kallt. Du jobbar mycket utomhus. Du behöver arbetskläder som passar för arbete i kall miljö. Frågan är, vem ska betala för kläderna? Din arbetsgivare eller du själv?

Varma arbetshandskar - tre tips för varmare händer

Blogginlägg   •   Nov 13, 2019 11:25 CET

Händerna är känsliga mot kyla. Blir de nedkylda försämras kraften i dem och du får svårare med precisionsarbeten. Därför är det hett eftertraktat med bra arbetshandskar för kyliga miljöer. Vi ger dig tre snabba tips för varma och torra fingrar.

Så totaldesinficerar du från magsjukdomar

Blogginlägg   •   Nov 06, 2019 12:14 CET

Magsjukdomar som exempelvis vinterkräksjukan kan slå ut hela arbetsplatser, förskolor och skolor. Det går dock att förhindra effektivt. Kolla vår film med tips på hur du minimerar risken för smittspridning.

Har ni "blinda fläckar" på ditt jobb?

Blogginlägg   •   Okt 23, 2019 11:20 CEST

Riskacceptans på många arbetsplatser idag leder till "blinda fläckar". Har ni sådana på din arbetsplats? Då är det dags att skaffa hjälp!

Internet of Things och lokalvård - hur funkar det?

Blogginlägg   •   Okt 14, 2019 08:15 CEST

I världen av Internet of Things underlättar uppkopplingen av maskiner och tekniska prylar inte bara i vardagen utan även i arbetsdagen. Ett exempel är inom städbranschen där ett digitalt städverktyg - CleanPilot, skapar smidigare arbetsdagar för allt fler användare. Nu finns det chans att lära sig mer om det.

Populär turné tillbaka i Procuratorbutikerna i Norrland!

Blogginlägg   •   Sep 30, 2019 07:45 CEST

Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall - nu är det dags igen! Procuratorbutikerna kör en gemensam Norrlandsturné.

Farligt damm andas in på arbetsplatser

Blogginlägg   •   Sep 25, 2019 11:33 CEST

Reglerna är tydliga - andningsskydd ska användas i arbetsmiljöer där livshotande damm virvlar upp och riskerar att hamna i lungorna. Trots det är det vanligt att andningsskydd inte används.

Sanera från kräksjuka till 100% på toaletter

Blogginlägg   •   Sep 16, 2019 08:02 CEST

Hur sanerar man gemensamma toaletter efter utbrott av kräksjuka? Finns det något som tar död på virus som ger magsjukdomar? Det har vi svar på.

Lär dig om succén CleanPilot! Gratis seminarium om det digitala städverktyget

Blogginlägg   •   Sep 09, 2019 08:51 CEST

Fler och fler upptäcker hur CleanPilot förenklar och effektiviserar arbetet inom städbranschen. Verktyget utvecklas kontinuerligt och ytterligare tillägg släpps nu i verktyget - Plan samt Connect. Vi bjuder in till ett kostnadsfritt seminarium om verktyget.

Lättaste sättet för nystart och energi på jobbet

Blogginlägg   •   Aug 21, 2019 11:24 CEST

Nu är tiden inne! Efter en längre tids ledighet är det dags att ladda upp för resten av året. Det gör du enklast med våra tips. Vi listar några exempel för en kanonstart på resten av året.

Så mår alla bättre på jobbet

Blogginlägg   •   Aug 14, 2019 11:26 CEST

Känner du att det är svårt att greppa hur din arbetsplats ska bli en bra arbetsplats? Vi tipsar om hur ni får en bra arbetsplats.

Saktar du ner?

Blogginlägg   •   Jul 31, 2019 11:47 CEST

Handen på hjärtat, när du ser någon klädd i neongula kläder ute på vägarna, saktar du ner? Du ser dem lätt på avstånd. Alla som arbetar längs med vägar eller i närheten av vägar är klädda för att du ska se dem och reagera. De litar på att du gör det.

Sommarfavoriter - shorts på jobbet eller inte och rätt UV-skydd i solglasögonen

Blogginlägg   •   Jul 16, 2019 11:26 CEST

Sommartid märker vi att somliga frågor är mer aktuella än andra. Till exempel om det är tillåtet med shorts på jobbet och hur man skyddar ögonen från UV-strålarna. Här får du svaren direkt.

Magsjukdomar och grilltider

Blogginlägg   •   Jul 03, 2019 11:26 CEST

Sommar betyder matserveringar utomhus på event och festivaler. Där grillas det ofta rikligt vilket tyvärr betyder risk för magsjukdomar enligt Folkhälsomyndigheten.

Guide till svala skor och sandaler på jobbet

Blogginlägg   •   Jun 26, 2019 11:17 CEST

Svala skyddsskor är hett eftertraktat vid varma temperaturer. För att du ska få både skydd och en snygg look guidar vi dig till några av våra favoriter bland skyddsskor från Monitor, Sievi och Uvex.

Välj säsongens hållbara och skönaste T-shirts

Blogginlägg   •   Jun 12, 2019 11:19 CEST

En T-shirt är väl inte svårt att välja? Det är ju bara att ta vilken som helst. Eller? Där säger vi - underskatta inte valet av din nästa T-shirt. Du tjänar på att välja noggrant.

Så får du bort dålig lukt och urindoft

Blogginlägg   •   Maj 29, 2019 11:42 CEST

Odörer från urin på toaletter eller rester av mat i sophink eller soptunna kan vara svåra att få bort. För att bli av med dem lätt och smidigt finns det en enkel lösning.

30% mer i intäkt med uteservering

Blogginlägg   •   Maj 15, 2019 11:24 CEST

Med vår och sommar kommer inte bara värmen. Då kommer även en chans till ökad förtjänst för den som har en uteservering. Vi berättar hur det går till.

Säkerhet i fokus tillsammans med Skanska på Safety Week

Blogginlägg   •   Maj 13, 2019 14:35 CEST

En hälsosam och skadefri arbetsplats borde vara givet varje dag på varje arbetsplats. Tyvärr sker det fortfarande arbetsplatsolyckor. För att proaktivt arbeta mot olyckor och ohälsa på jobbet sätter Skanska extra fokus på säkerheten med sin årliga Skanska Safety Week. Procurator finns med och vi delar med oss av vår expertis.

Digitaliserad städning - hur då och varför det? Se filmen!

Blogginlägg   •   Maj 08, 2019 11:32 CEST

Visst vore det smidigt om det gick att underlätta städningen mer? Det går om man använder CleanPilot - ett digitalt städverktyg för lokalvårdare, städleverantör och slutkund. För att veta vad användare tycker om verktyget och hur det fungerar - se filmen där Ängelholms kommun berättar om sin upplevelse av CleanPilot: