Safety - kläder, handskar och personlig skyddsutrustning 73 Facility - hygien och städ 72 Procurator AB 42 Personlig skyddsutrustning 17 Facility - restaurang och catering 13 fallskydd 13 KBM 12 bakterier 12 virus 11 smitta 11 hörselskydd 11 Worksafe 10 arbetskläder 10 Handdesinfektion 10 ergonomi 9 Första Hjälpen 9 Arbetsmiljöverket 9 Engångshandskar 9 handhygien 9 vinterkräksjuka 9 Tork 8 Arbetsmiljö 8 smittspridning 8 Hygien 8 fallskyddsutrustning 7 toalett 7 tvål 7 solskydd 7 pappershanddukar 6 utbildning 6 Skyddsskor 6 fallskyddsutbildning 6 handskar och personlig skyddsutrustning 6 microfiberduk 6 Safety - kläder 6 andningsskydd 5 Duka 5 skyddsutrustning 5 Hörselkåpa 5 arbetshandskar 5 influensa 5 vinylhandskar 5 nitrilhandskar 5 skyddshjälm 5 PPE 5 Duni 5 Servetter 5 torkpapper 5 arbetsskor 5 Procurator 5 Procurator Academy 5 smuts 5 Hjärt- och lungräddning 4 skyddskläder 4 microfiber 4 buller 4 magsjuka 4 Procuratorbutik 4 CleanPilot 4 Deb Stoko 4 Servettvikning 4 UV-strålning 4 syntetmaterial 4 Mässa 4 vinterhandskar 4 campylobacter 4 fönsterputsmedel 4 Lokalvård 4 mikrofiber 4 bullertermometer 4 tvätta händerna 4 restaurang 4 vattenpelare 4 SavePro 4 KBM Disinfection by LifeClean 4 sjuk 4 livsmedel 4 sjukskrivning 4 Calicivirus 4 städa 4 Katrin 4 KBM Professional 4 hygienkrav 3 ögondusch 3 sjukdom 3 matsal 3 förkylning 3 dukning 3 hud 3 hudvård 3 torr hud 3 städkemikalier 3 Folkhälsomyndigheten 3 lager-på-lager 3 VAB 3 Varselplagg 3 Desinfektionsmedel 3 sjukdomar 3 regnkläder 3 Städ 3 toalettpapper 3 Svanen 3 sanera 3 hjärtstartare 3 vård av sjukt barn 3 Supplies Direct City 3 HLR 3 pH-värde 3 solskyddsfaktor 3 städbranschen 3 Hi-Vis 3 huvudskydd 3 Cederroth 3 andningsutrustning 3 Städduk 3 salmonella 3 skyddsglasögon 3 Räddningstjänst 3 arbetsskada 3 skumtvål 3 sporer 3 KBM Disinfection 2 arbetsbyxor 2 mögel 2 professionell städning 2 lager 2 3M 2 Första hjälpen-utrustning 2 flytande tvål 2 livsmedelsverket 2 handskar 2 Conductive PU 2 paus 2 färgkodning 2 sanering 2 rörelse 2 pulvertvättmedel 2 vattentät 2 regn 2 ftalater 2 microfibermopp 2 marknadsföring 2 Duk 2 rengöring 2 städkem 2 Scott Safety 2 personliga skyddsprodukter 2 EN 172 2 sitta 2 arbetsplatsmatta 2 Arbetsmiljölagen 2 lokalvårdare 2 Stearinljus 2 Liljeholmens 2 bomull 2 KBM Powermop 2 sårtvätt 2 skyddshandskar 2 varselkläder 2 Sievi 2 Sundström 2 feta livsmedel 2 surt 2 basiskt 2 neutralt 2 riskanalys 2 eksem 2 kompetensutveckling 2 förädling 2 mat 2 risker 2 knäskydd 2 tvålskum 2 rökdykare 2 skyddskängor 2 städare 2 städtips 2 fukttransport 2 hudskydd 2 vinterhud 2 Byggnadsarbetaren 2 hudkräm 2 damm 2 städmetoder 2 pH 2 solglasögon 2 UV 2 3M Peltor 2 städprodukter 2 Vepa 2 Desinficering 2 Visibility 2 hygienutrymme 2 Metsä Tissue 2 Desinfektion 2 VABruari 2 fallolyckor 2 skaljacka 2 räddningsövning 2 profilkläder 2 nse 2 tvättmedel 2 mätinstrument 2 skydd 2 rengöringsmedel 2 fleecejacka 2 ögonskydd 2 korttidsoverall 2 hörselproppar 2 polyester 2 antibiotikaresistens 2 PPE-förordning 2 Thinsulate 2 gummiskrapa 2 dämpningsvärde 2 hörselpropp 2 Packaging - förpackningslösningar 2 LED-ljus 2 CE-märkning 2 Safety - kläder,handskar och personlig skyddsutrustning 2 träning 2 stöd 2 transfertryck 2 Supplies Direct 2 skyddsbyxor 2 plåster 2 faropiktogram 2 energi 2 städning 2 polyetenhandskar 2 luftföroreningar 1 vattentäthet 1 UV-strålar 1 dammpartiklar 1 Papyrus Supplies 1 Vileda 1 hjärtsäker arbetsplats 1 arbetstidslagen 1 diskduk 1 städutrustning 1 stoko 1 skovård 1 friskabrandmän 1 putsa fönster 1 inläggssula 1 dammvippa 1 brännskada 1 hudsprickor 1 bandage 1 andningsmask 1 bullermätare 1 mopp 1 skyddsoverall 1 PELTOR 1 trädäck 1 tensider 1 träolja 1 sulor 1 förbrukningsvaror 1 spiktrampskydd 1 gasmask 1 byggarbetsplatser 1 kompress 1 stålhätta 1 arbete på hög höjd 1 brandrök 1 silos 1 arbetsdag 1 städmaskin 1 mikrober 1 Hygienveckan 1 nordic safety expo 1 trätrall 1 tomtedräkt 1 IoT 1 brunn 1 tvätta händer 1 infographics 1 rspo 1 arbetssjukdomar 1 skyddsdräkt 1 Brage 1 UV-index 1 spola 1 varningsskyltar 1 kvartsdamm 1 skoputs 1 inkomstbortfall 1 kroppshållning 1 fet mat 1 skaderisk 1 fönsterskrapa 1 clostridium difficile 1 sjuksrivning 1 farliga kemikalier 1 flanell 1 belastningsskada 1 vinterkänga 1 ljushållare 1 varselbyxor 1 vikan 1 skoskydd 1 montagehandskar 1 glöggfika 1 Gasmätare 1 skotta säkert 1 halvmask 1 mikroplaster 1 vita skor 1 tekniskt skydd 1 arbetsplagg 1 magsjukdomar 1 engångskläder 1 klätterhjälm 1 utprovning 1 solskyddsprodukter 1 nitril 1 dammsugarfilter 1 kalkavlagring 1 torkduk 1 svetsglasögon 1 Sanktionsavgift 1 inRiver PIM 1 julkalas 1 fosfater 1 antireflexbehandling 1 frysa 1 festivalmat 1 Hygien och städ 1 dispensermaskin 1 clarion hotel & congress malmö live 1 Brage Protective 1 ergonomiskt knivskaft 1 clean & faclity-mässan 2014 1 nordic safety expo 2014 1 elmia städ 2014 1 rökdykning 1 dot-system 1 hälsofarlig arbetsmiljö 1 fallskyddskontroll 1 nominerad årets nyhetsrum 2014 1 kemskyddsdräkt 1 kemskyddsstövlar 1 arbetssko 1 skotta snö från tak 1 fastighetsägares ansvar 1 worksafe p30-101 1 samaritan pad 500p 1 inlägssula 1 fönsterpäls 1 klickskrapa 1 lärande i yrkeslivet 1 Altair 1 dryckesindustri 1 tygtrasor 1 tork easy handling™ 1 skyddssko 1 sievi viper 1 clean 2015 1 conformité européenne 1 kemiska riskkällor 1 kemiska arbetsmiljörisker 1 rusta huden 1 mikrofiberdukar 1 mikrofibermoppar 1 Solid Gear 1 korgglasögon 1 pe-handskar 1 eg-förordningar 1935/2004 1 hygienveckan 2015 1 blinka lilla stjärna 1 god handhygien 1 zinnerska cirkeln 1 tyst arbetsmiljö 1 bullerindikator 1 kbm easy clean 1 innersula 1 första hjälpen skåp 1 digitaltverktyg 1 porelle 1 nötskinn 1 getskinn 1 syntetiskt foder 1 konserthall 1 tvättpäls 1 paraffinljus 1 Bus eller godis 1 vattentäta handskar 1 städa i skolor 1 tork rengöringsduk 1 nonwoven rengöringsduk 1 elastan 1 coolmax 1 stövelskydd 1 ultra safe technology 1 rengöringsutrustning 1 rengöringsredskap 1 städguide 1 vika servetter 1 festlig dukning 1 service av fallskydd 1 besiktning och kontroll av fallskydd 1 stokoderm frost 1 fallskyddsdag 1 fallskyddsdagar 1 förhöjd synbarhet 1 räddningshjälm 1 Räddningstjänst Halmstad 1 Katrin IQ pappersskola 1 UVC 1 UVA-strålar 1 UVB-strålar 1 UVC-strålar 1 vadderad väst 1 Dominator R6 1 valnötsskalpulver 1 majsgranulat 1 fritt från lösningsmedel 1 grov smuts 1 blodstoppare 1 brännskadegel 1 Första Hjälpen-station 1 MicroOne 1 Maskin- & Facilitydagar 2016 1 Stokoderm 1 BOA® 1 snörningsmekanism 1 lufttork 1 antiseptiska dukar 1 handlotion 1 drömtoalett 1 trekvartsshorts 1 kökssvamp 1 glas- och gaffelsymbol 1 hudskyddskräm 1 puderfria handskar 1 pH-skala 1 rengöringssvamp 1 Uvicator 1 andasfunktion 1 handledssupport 1 ryggsuport 1 armbågssupport 1 iläggssula 1 fotvalv 1 pronation 1 Hi Vis 1 skäggstubb 1 inläggssulor 1 knäproblem 1 höftproblem 1 fleecemössa 1 plankan 1 3M PELTOR WS Alert XP 1 stendamm 1 hjälmkåpa 1 regnplagg 1 FlexStep 1 komposithätta 1 aluminiumhätta 1 golvmopp 1 kombimatta 1 KBM Ultra HD 1 KBM Bondermopp 1 KBM Wet Micro 1 hudskyddsprodukter 1 hudvårdskräm 1 träytor 1 fallskyddsprodukter 1 biologisk smitta 1 korttidsdräkt 1 städa på hög höjd 1 virucid 1 engångsmopp 1 microduk 1 andningsapparat 1 oren luft 1 hygienlösning 1 utprovningstillfälle 1 förädla kläder 1 mikrodamm 1 dammsuga 1 skumhanddesinfektion 1 Personlig skyddsutrusning 1 BOA snörningsmekanism 1 fet smuts 1 kalkavlagringar 1 EN-normer 1 klädpolicy 1 EU-normer 1 EN 166 1 EN 170 1 polariserande 1 spolbar pappershandduk 1 nedläggningsbara byxor 1 långa byxben 1 SavePro Vending Machine 1 förlängda byxben 1 toalettlock 1 toalock 1 Visa alla taggar
Succé med städappen CleanPilot för Ängelholm

Blogginlägg   •   Mar 20, 2019 11:32 CET

Ängelholms kommun satsar mycket på initiativ för att digitalisera olika verksamheter. En av dessa satsningar är CleanPilot - ett digitalt verktyg från Procurator som förenklar städprocessen.

Procurator Academy – lång erfarenhet, kompetenta och kunniga inom fallskydd

Blogginlägg   •   Mar 06, 2019 12:56 CET

​Det pågår Procurator Academy-utbildningar överallt i vårt avlånga land och fler kommer. Att utbilda sig eller uppdatera sina kunskaper är en bra investering för dig själv och ditt företag. Har du tillfälle, tveka inte att anmäla dig till våra utbildningar.

Förenkla din lagerhållning med vending maskin SavePro

Blogginlägg   •   Feb 27, 2019 11:24 CET

Visst hade det varit bra om du kunde nå alla nödvändiga förbrukningsvaror på jobbet när som helst? Utan att behöva kontakta en mellanhand? Vending maskinen SavePro ger dig det. Snabbt och enkelt plockar du ut det du behöver dygnet runt och får dessutom bättre koll på både förbrukning och ekonomi.

Procurator i Örnsköldsvik i virtuellt showroom

Blogginlägg   •   Feb 18, 2019 11:26 CET

Procurator i Örnsköldsvik kommer under en veckas tid att visa vad som pågår till vardags i butiken och "bakom kulisserna". Det gör man via ett virtuellt showroom som kommunen lånar ut.

Ge en knuff för att komma förbi smittorna

Blogginlägg   •   Feb 13, 2019 11:25 CET

Det är årets kortaste månad men ändå känns den dryg. Orsaken stavas i alla infektioner som gör att sjukskrivningar och VAB (vård av sjukt barn) ökar. För att motarbeta det ger vi några tips.

Så blir du av med campylobacter

Blogginlägg   •   Feb 06, 2019 11:28 CET

Färsk kyckling visar en ökad halt av bakterien campylobacter. Detta enligt en undersökning av Livsmedelsverket. Bakterien ger upphov till svåra magsmärtor och akuta diarréer. Rutiner krävs för att bli av med campylobacter.

Ökad risk för "gymsjuka" med nytt år

Blogginlägg   •   Jan 14, 2019 09:04 CET

Säg det gym som inte har en ökad försäljning av gymkort i början av varje år. Ett av de mest frekventa nyårslöftena handlar ju ofta om träning. Fler folk på gymmen innebär dock en ökad risk för spridning av "gymsjukan".

Skyddar du ditt största organ tillräckligt?

Blogginlägg   •   Dec 19, 2018 11:04 CET

Varje dag står vårt största organ emot påfrestningar av olika slag. Under vinterhalvåret och för den som jobbar i kalla miljöer året runt blir det extra tufft. Därför är det nödvändigt med skyddsprodukter.

Det här vill du inte veta om handtorken på toan...

Blogginlägg   •   Dec 05, 2018 11:37 CET

Hur ofta har du hört att tvål och vatten är grunden för att minimera risken att bli sjuk och sprida smitta vidare? Förmodligen fler gånger än du kan räkna. Men har du hört hur du ska torka dig? Det finns metoder som är mindre bra.

Vad gör vi när vaccinet tar slut och antibiotikan inte funkar?

Blogginlägg   •   Nov 28, 2018 12:38 CET

Läkemedelsverket meddelade för en tid sedan att årets influensavaccin var slut hos leverantören. Flera talespersoner samt WHO meddelar att det finns stora risker för att antibiotikaresistensen ökar. När vaccin och antibiotika inte räcker till ökar sjukdomsfallen och smittspridningen. Det är oroväckande.

Topp tre tips för dina fötter och kängor

Blogginlägg   •   Nov 21, 2018 12:53 CET

Arbete utomhus i tuffa miljöer ställer stora krav på dina kängor. Men med de bästa skyddskängorna och enkel skötsel av dem kan du vara trygg.

Sträck ut din hand i Procurators butiker - om du vågar!

Blogginlägg   •   Okt 29, 2018 08:52 CET

Få har väl missat att Halloween närmar sig så här i slutet av oktober. I Procurators butiker lär du absolut inte missa det för där bjuds det på bus!

Glimtar från Procurator på Scanpack 2018

Blogginlägg   •   Okt 26, 2018 15:29 CEST

Scanpack-mässan 2018 i Göteborg är nu över för den här gången. Tack till alla våra kunder, leverantörer och samarbetspartners som besökte oss. Vi är nöjda med vårt deltagande och avslutar med några glimtar från vår monter.

Arbetsgivare måste ha koll på nya gränser

Blogginlägg   •   Okt 24, 2018 11:43 CEST

Exponering för olika kemikalier och/eller kemiska blandningar i arbetet innebär en hälsofara som arbetsgivare måste skydda sina anställda från. Nyligen har Arbetsmiljöverket kommit med nya hygieniska gränsvärden för exponeringen. Det är viktigt att uppdatera sig om dessa.

Jobblunchen - en lätt match!

Blogginlägg   •   Okt 17, 2018 12:02 CEST

Det finns ingen anledning att ta en stilla lunch på jobbet. Åtminstone inte om du jobbar hos oss på Procurator.

Dags för uppdatering? Vi gör det lätt för dig

Blogginlägg   •   Okt 05, 2018 11:05 CEST

Flödet av inlägg och nyheter här och var är inte alltid lätt att följa. Därför plockar vi russinen ur kakan åt dig från våra inlägg och erbjuder dig en uppdatering via våra topp tre mest lästa inlägg från föregående månad.

Procurators butiker laddar för att ge dig gratis kunskap

Blogginlägg   •   Okt 03, 2018 14:36 CEST

Road show-dagar, informationsdagar samt Safety day för din säkerhet i ditt arbete. Det är några axplock av vad vi har på gång i Procurators butiker under oktober. Butikerna har dessutom fina erbjudanden under de aktuella dagarna. Ta en titt på vad som händer och skriv upp i din kalender så ses vi!

Tre tips för en bättre höst utomhus

Blogginlägg   •   Sep 24, 2018 12:09 CEST

Den växlande väderleken som hösten präglas av har kommit på allvar. För att du ska få en behagligare och bekvämare höst har vi tre smarta tips åt dig.

Du kan fortfarande göra något!

Blogginlägg   •   Sep 19, 2018 08:43 CEST

Höstens vardag rullar på för fullt. Med den rullar tyvärr också sjukskrivningar och vård av sjukt barn igång. Men det är inte för sent att göra något för att förhindra det. Alla behöver vi en extra påminnelse om hur vi kan hjälpas åt att mota bort bakterier och virus.

Lyckad invigning av Supplies Direct City!

Blogginlägg   •   Sep 04, 2018 15:03 CEST

Fredagen 31 augusti höll vi invigning med pompa och ståt av Supplies Direct City i Årsta och det blev hellyckat!