Facility - hygien och städ 77 Safety - kläder, handskar och personlig skyddsutrustning 73 Procurator AB 43 Personlig skyddsutrustning 19 Facility - restaurang och catering 15 fallskydd 13 bakterier 12 KBM 12 arbetskläder 12 Worksafe 11 smitta 11 hörselskydd 11 virus 11 Safety - kläder 10 handskar och personlig skyddsutrustning 10 Engångshandskar 10 Handdesinfektion 10 handhygien 10 Första Hjälpen 9 Arbetsmiljöverket 9 vinterkräksjuka 9 ergonomi 9 Arbetsmiljö 8 Tork 8 Hygien 8 smittspridning 8 solskydd 7 tvål 7 fallskyddsutrustning 7 toalett 7 PPE 7 skyddsutrustning 6 smuts 6 utbildning 6 pappershanddukar 6 Lokalvård 6 nitrilhandskar 6 Skyddsskor 6 microfiberduk 6 CleanPilot 6 fallskyddsutbildning 6 Procurator 5 andningsskydd 5 campylobacter 5 skyddshjälm 5 Hörselkåpa 5 KBM Professional 5 arbetshandskar 5 torkpapper 5 Servetter 5 Procurator Academy 5 influensa 5 restaurang 5 arbetsskor 5 Duka 5 vinylhandskar 5 Duni 5 Procuratorbutik 4 tvätta händerna 4 UV-strålning 4 buller 4 Deb Stoko 4 Servettvikning 4 vattenpelare 4 KBM Disinfection by LifeClean 4 fönsterputsmedel 4 bullertermometer 4 Mässa 4 sjuk 4 microfiber 4 salmonella 4 skyddskläder 4 Hi-Vis 4 Katrin 4 livsmedel 4 magsjuka 4 syntetmaterial 4 sjukskrivning 4 Hjärt- och lungräddning 4 mikrofiber 4 vinterhandskar 4 städa 4 Calicivirus 4 skyddsglasögon 4 SavePro 4 matsal 3 solskyddsfaktor 3 städbranschen 3 skumtvål 3 sanera 3 HLR 3 förkylning 3 sjukdomar 3 Sievi 3 VAB 3 regnkläder 3 toalettpapper 3 rengöring 3 hud 3 vård av sjukt barn 3 pH-värde 3 städare 3 hudvård 3 sporer 3 dukning 3 ögondusch 3 solglasögon 3 torr hud 3 Visibility 3 städkemikalier 3 sjukdom 3 Folkhälsomyndigheten 3 lager-på-lager 3 Varselplagg 3 Desinfektionsmedel 3 ögonskydd 3 PPE-förordning 3 hygienkrav 3 hjärtstartare 3 Supplies Direct City 3 KBM Disinfection 3 Städ 3 Svanen 3 Cederroth 3 Supplies Direct 3 huvudskydd 3 andningsutrustning 3 Städduk 3 städning 3 Räddningstjänst 3 arbetsskada 3 polyetenhandskar 3 surt 2 klädpolicy 2 städprodukter 2 damm 2 mögel 2 riskanalys 2 hygienutrymme 2 Vepa 2 träning 2 feta livsmedel 2 eksem 2 Desinfektion 2 Desinficering 2 faropiktogram 2 Sundström 2 flytande tvål 2 Metsä Tissue 2 varselkläder 2 skaljacka 2 handskar 2 skyddshandskar 2 profilkläder 2 VABruari 2 fallolyckor 2 Liljeholmens 2 mätinstrument 2 räddningsövning 2 sårtvätt 2 tvättmedel 2 rengöringsmedel 2 Vileda 2 skydd 2 professionell städning 2 nse 2 KBM Powermop 2 Stearinljus 2 mat 2 städprocess 2 polyester 2 lokalvårdare 2 bomull 2 Arbetsmiljölagen 2 fleecejacka 2 antibiotikaresistens 2 Första hjälpen-utrustning 2 3M 2 korttidsoverall 2 hörselproppar 2 arbetsplatsmatta 2 sitta 2 Thinsulate 2 EN 172 2 rörelse 2 färgkodning 2 paus 2 personliga skyddsprodukter 2 Scott Safety 2 Packaging - förpackningslösningar 2 städkem 2 marknadsföring 2 Duk 2 LED-ljus 2 ftalater 2 microfibermopp 2 Conductive PU 2 Monitor 2 gummiskrapa 2 Safety - kläder,handskar och personlig skyddsutrustning 2 regn 2 dämpningsvärde 2 hörselpropp 2 T-shirt 2 livsmedelsverket 2 sanering 2 stöd 2 pulvertvättmedel 2 lager 2 skyddssko 2 knäskydd 2 shorts 2 skyddskängor 2 städtips 2 CE-märkning 2 plåster 2 hudkräm 2 tvålskum 2 hudskydd 2 rökdykare 2 risker 2 servering 2 kompetensutveckling 2 fukttransport 2 förädling 2 våtservett 2 vinterhud 2 transfertryck 2 arbetsbyxor 2 KBM Easy Clean 2 pH 2 Byggnadsarbetaren 2 UV-skydd 2 neutralt 2 skyddsbyxor 2 energi 2 basiskt 2 vattentät 2 städmetoder 2 3M Peltor 2 UV 2 Papyrus Supplies 1 hjärtsäker arbetsplats 1 arbetstidslagen 1 diskduk 1 städutrustning 1 stoko 1 skovård 1 friskabrandmän 1 putsa fönster 1 inläggssula 1 dammvippa 1 brännskada 1 Eliminate 1 dålig lukt 1 hudsprickor 1 bandage 1 andningsmask 1 bullermätare 1 mopp 1 skyddsoverall 1 PELTOR 1 fingeravtryck 1 trädäck 1 tensider 1 träolja 1 sulor 1 förbrukningsvaror 1 spiktrampskydd 1 gasmask 1 byggarbetsplatser 1 kompress 1 stålhätta 1 arbete på hög höjd 1 brandrök 1 silos 1 arbetsdag 1 städmaskin 1 mikrober 1 Hygienveckan 1 nordic safety expo 1 trätrall 1 tomtedräkt 1 Skanska Safety Week 1 IoT 1 brunn 1 tvätta händer 1 infographics 1 rspo 1 soptunna 1 arbetssjukdomar 1 skyddsdräkt 1 Brage 1 UV-index 1 spola 1 varningsskyltar 1 kvartsdamm 1 vinfläck 1 skoputs 1 odörer 1 inkomstbortfall 1 kroppshållning 1 fet mat 1 skaderisk 1 fönsterskrapa 1 clostridium difficile 1 sjuksrivning 1 farliga kemikalier 1 flanell 1 belastningsskada 1 vinterkänga 1 ljushållare 1 varselbyxor 1 vikan 1 stötdämpning 1 skoskydd 1 kaffefläck 1 montagehandskar 1 glöggfika 1 synbarhet 1 Gasmätare 1 skotta säkert 1 halvmask 1 mikroplaster 1 vita skor 1 tekniskt skydd 1 arbetsplagg 1 magsjukdomar 1 engångskläder 1 klätterhjälm 1 utprovning 1 solskyddsprodukter 1 nitril 1 dammsugarfilter 1 kalkavlagring 1 torkduk 1 svetsglasögon 1 Sanktionsavgift 1 inRiver PIM 1 julkalas 1 fosfater 1 antireflexbehandling 1 frysa 1 Uvex 1 festivalmat 1 Hygien och städ 1 dispensermaskin 1 clarion hotel & congress malmö live 1 Brage Protective 1 ergonomiskt knivskaft 1 clean & faclity-mässan 2014 1 nordic safety expo 2014 1 elmia städ 2014 1 rökdykning 1 dot-system 1 hälsofarlig arbetsmiljö 1 fallskyddskontroll 1 nominerad årets nyhetsrum 2014 1 kemskyddsdräkt 1 kemskyddsstövlar 1 arbetssko 1 skotta snö från tak 1 fastighetsägares ansvar 1 worksafe p30-101 1 samaritan pad 500p 1 inlägssula 1 fönsterpäls 1 klickskrapa 1 lärande i yrkeslivet 1 Altair 1 dryckesindustri 1 tygtrasor 1 tork easy handling™ 1 sievi viper 1 clean 2015 1 conformité européenne 1 kemiska riskkällor 1 kemiska arbetsmiljörisker 1 rusta huden 1 mikrofiberdukar 1 mikrofibermoppar 1 Solid Gear 1 korgglasögon 1 pe-handskar 1 eg-förordningar 1935/2004 1 hygienveckan 2015 1 blinka lilla stjärna 1 god handhygien 1 zinnerska cirkeln 1 tyst arbetsmiljö 1 bullerindikator 1 innersula 1 första hjälpen skåp 1 digitaltverktyg 1 porelle 1 nötskinn 1 getskinn 1 syntetiskt foder 1 konserthall 1 tvättpäls 1 paraffinljus 1 Bus eller godis 1 vattentäta handskar 1 städa i skolor 1 tork rengöringsduk 1 nonwoven rengöringsduk 1 elastan 1 coolmax 1 stövelskydd 1 ultra safe technology 1 rengöringsutrustning 1 rengöringsredskap 1 städguide 1 vika servetter 1 festlig dukning 1 service av fallskydd 1 besiktning och kontroll av fallskydd 1 stokoderm frost 1 fallskyddsdag 1 fallskyddsdagar 1 förhöjd synbarhet 1 räddningshjälm 1 Räddningstjänst Halmstad 1 Katrin IQ pappersskola 1 UVC 1 UVA-strålar 1 UVB-strålar 1 UVC-strålar 1 vadderad väst 1 Dominator R6 1 valnötsskalpulver 1 majsgranulat 1 fritt från lösningsmedel 1 grov smuts 1 blodstoppare 1 brännskadegel 1 Första Hjälpen-station 1 MicroOne 1 Maskin- & Facilitydagar 2016 1 Stokoderm 1 BOA® 1 snörningsmekanism 1 grilltider 1 lufttork 1 antiseptiska dukar 1 handlotion 1 drömtoalett 1 trekvartsshorts 1 kökssvamp 1 glas- och gaffelsymbol 1 hudskyddskräm 1 puderfria handskar 1 pH-skala 1 rengöringssvamp 1 Uvicator 1 andasfunktion 1 handledssupport 1 ryggsuport 1 armbågssupport 1 iläggssula 1 fotvalv 1 pronation 1 Hi Vis 1 skäggstubb 1 inläggssulor 1 knäproblem 1 höftproblem 1 fleecemössa 1 plankan 1 3M PELTOR WS Alert XP 1 stendamm 1 hjälmkåpa 1 regnplagg 1 FlexStep 1 komposithätta 1 aluminiumhätta 1 golvmopp 1 kombimatta 1 KBM Ultra HD 1 KBM Bondermopp 1 KBM Wet Micro 1 hudskyddsprodukter 1 hudvårdskräm 1 träytor 1 fallskyddsprodukter 1 biologisk smitta 1 korttidsdräkt 1 städa på hög höjd 1 virucid 1 engångsmopp 1 microduk 1 andningsapparat 1 oren luft 1 hygienlösning 1 utprovningstillfälle 1 förädla kläder 1 mikrodamm 1 dammsuga 1 skumhanddesinfektion 1 Personlig skyddsutrusning 1 Visa alla taggar
Sommarfavoriter - shorts på jobbet eller inte och rätt UV-skydd i solglasögonen

Blogginlägg   •   Jul 16, 2019 11:26 CEST

Sommartid märker vi att somliga frågor är mer aktuella än andra. Till exempel om det är tillåtet med shorts på jobbet och hur man skyddar ögonen från UV-strålarna. Här får du svaren direkt.

Magsjukdomar och grilltider

Blogginlägg   •   Jul 03, 2019 11:26 CEST

Sommar betyder matserveringar utomhus på event och festivaler. Där grillas det ofta rikligt vilket tyvärr betyder risk för magsjukdomar enligt Folkhälsomyndigheten.

Guide till svala skor och sandaler på jobbet

Blogginlägg   •   Jun 26, 2019 11:17 CEST

Svala skyddsskor är hett eftertraktat vid varma temperaturer. För att du ska få både skydd och en snygg look guidar vi dig till några av våra favoriter bland skyddsskor från Monitor, Sievi och Uvex.

Välj säsongens hållbara och skönaste T-shirts

Blogginlägg   •   Jun 12, 2019 11:19 CEST

En T-shirt är väl inte svårt att välja? Det är ju bara att ta vilken som helst. Eller? Där säger vi - underskatta inte valet av din nästa T-shirt. Du tjänar på att välja noggrant.

Så får du bort dålig lukt och urindoft

Blogginlägg   •   Maj 29, 2019 11:42 CEST

Odörer från urin på toaletter eller rester av mat i sophink eller soptunna kan vara svåra att få bort. För att bli av med dem lätt och smidigt finns det en enkel lösning.

30% mer i intäkt med uteservering

Blogginlägg   •   Maj 15, 2019 11:24 CEST

Med vår och sommar kommer inte bara värmen. Då kommer även en chans till ökad förtjänst för den som har en uteservering. Vi berättar hur det går till.

Säkerhet i fokus tillsammans med Skanska på Safety Week

Blogginlägg   •   Maj 13, 2019 14:35 CEST

En hälsosam och skadefri arbetsplats borde vara givet varje dag på varje arbetsplats. Tyvärr sker det fortfarande arbetsplatsolyckor. För att proaktivt arbeta mot olyckor och ohälsa på jobbet sätter Skanska extra fokus på säkerheten med sin årliga Skanska Safety Week. Procurator finns med och vi delar med oss av vår expertis.

Digitaliserad städning - hur då och varför det? Se filmen!

Blogginlägg   •   Maj 08, 2019 11:32 CEST

Visst vore det smidigt om det gick att underlätta städningen mer? Det går om man använder CleanPilot - ett digitalt städverktyg för lokalvårdare, städleverantör och slutkund. För att veta vad användare tycker om verktyget och hur det fungerar - se filmen där Ängelholms kommun berättar om sin upplevelse av CleanPilot:

Vaddå en ny PPE-förordning?

Blogginlägg   •   Apr 29, 2019 07:58 CEST

Hört talas om den nya förordningen (EU) 2016/425? Den som gäller all PPE - personlig skyddsutrustning? PPE-förordningen trädde ikraft redan förra året men det har surrats om den en del den senaste tiden. Vi reder ut varför och kort om vad den innebär.

Så får du bort fläckar från bläck, kaffe och smutsiga fingrar på väggen

Blogginlägg   •   Apr 24, 2019 11:28 CEST

Fläckar på ytor som väggar, skåpsluckor eller dörrkarmar kan ofta vara svåra att få bort. Det finns dock ett snabbt sätt att få bort fläckarna - med mirakelsvamp.

Kostnadsfri kompetensutveckling och expertråd

Blogginlägg   •   Mar 28, 2019 11:26 CET

Städa dig stark! Digitalisera städprocessen och förenkla arbetet! Det är några av ämnena på de seminarium vi finns på under två dagar på Clean och Facility-mässan.

Succé med städappen CleanPilot för Ängelholm

Blogginlägg   •   Mar 20, 2019 11:32 CET

Ängelholms kommun satsar mycket på initiativ för att digitalisera olika verksamheter. En av dessa satsningar är CleanPilot - ett digitalt verktyg från Procurator som förenklar städprocessen.

Procurator Academy – lång erfarenhet, kompetenta och kunniga inom fallskydd

Blogginlägg   •   Mar 06, 2019 12:56 CET

​Det pågår Procurator Academy-utbildningar överallt i vårt avlånga land och fler kommer. Att utbilda sig eller uppdatera sina kunskaper är en bra investering för dig själv och ditt företag. Har du tillfälle, tveka inte att anmäla dig till våra utbildningar.

Förenkla din lagerhållning med vending maskin SavePro

Blogginlägg   •   Feb 27, 2019 11:24 CET

Visst hade det varit bra om du kunde nå alla nödvändiga förbrukningsvaror på jobbet när som helst? Utan att behöva kontakta en mellanhand? Vending maskinen SavePro ger dig det. Snabbt och enkelt plockar du ut det du behöver dygnet runt och får dessutom bättre koll på både förbrukning och ekonomi.

Procurator i Örnsköldsvik i virtuellt showroom

Blogginlägg   •   Feb 18, 2019 11:26 CET

Procurator i Örnsköldsvik kommer under en veckas tid att visa vad som pågår till vardags i butiken och "bakom kulisserna". Det gör man via ett virtuellt showroom som kommunen lånar ut.

Ge en knuff för att komma förbi smittorna

Blogginlägg   •   Feb 13, 2019 11:25 CET

Det är årets kortaste månad men ändå känns den dryg. Orsaken stavas i alla infektioner som gör att sjukskrivningar och VAB (vård av sjukt barn) ökar. För att motarbeta det ger vi några tips.

Så blir du av med campylobacter

Blogginlägg   •   Feb 06, 2019 11:28 CET

Färsk kyckling visar en ökad halt av bakterien campylobacter. Detta enligt en undersökning av Livsmedelsverket. Bakterien ger upphov till svåra magsmärtor och akuta diarréer. Rutiner krävs för att bli av med campylobacter.

Ökad risk för "gymsjuka" med nytt år

Blogginlägg   •   Jan 14, 2019 09:04 CET

Säg det gym som inte har en ökad försäljning av gymkort i början av varje år. Ett av de mest frekventa nyårslöftena handlar ju ofta om träning. Fler folk på gymmen innebär dock en ökad risk för spridning av "gymsjukan".

Skyddar du ditt största organ tillräckligt?

Blogginlägg   •   Dec 19, 2018 11:04 CET

Varje dag står vårt största organ emot påfrestningar av olika slag. Under vinterhalvåret och för den som jobbar i kalla miljöer året runt blir det extra tufft. Därför är det nödvändigt med skyddsprodukter.

Det här vill du inte veta om handtorken på toan...

Blogginlägg   •   Dec 05, 2018 11:37 CET

Hur ofta har du hört att tvål och vatten är grunden för att minimera risken att bli sjuk och sprida smitta vidare? Förmodligen fler gånger än du kan räkna. Men har du hört hur du ska torka dig? Det finns metoder som är mindre bra.