Pressmeddelande -
Procurator lanserar nytt varumärke inom städ
För att stärka sin position på den Nordiska marknaden har FSN och OptiGroup beslutat att samla sina tre Nordiska varumärken inom städ till ett och samma. Det nya varumärket, Glenta, kommer att ägas av Procurator som påbörjat produktion av nya, och utfasning av gamla produkter. Varumärket erbjuder smarta och hållbara produkter som förenklar och effektiviserar arbetsdagen för stora som små aktörer.
Syftet med rebrandingen är att stärka den Nordiska marknaden genom att förenkla och förtydliga varumärket och dess sortiment. Det är även ett sätt för koncernen och Procurator att fortsätta sitt arbete mot ett mer hållbart företagande. Med sin Cradle-to-Cradle-certifiering erbjuder Glenta ett av marknadens mest miljövänliga sortiment med målet att bli en ledande leverantör av högkvalitativa och klimatsmarta produkter inom städbranschen.
Ämnen
Kategorier
Procurator AB har över 300 anställda och erbjuder ett av Nordens bredaste sortiment av produkter och tjänster från ledande varumärken samt sina egna - Worksafe och KBM. Utbudet innefattar kläder & skydd, städ & hygien samt produkter och tjänster inom Facility Management. Visionen är att skapa trygga, säkra och hållbara arbetsplatser. Procurator är en del av OptiGroup. Med en omsättning på cirka 1,4 miljarder EUR och 2 000 anställda, är OptiGroup en ledande europeisk distributionskoncern. OptiGroups huvudkontor ligger i Göteborg, Sverige. Mer information på www.optigroup.com.