Blogginlägg -
Bättre resultat hos Tierpsbyggen med digitala städverktyget CleanPilot
Lokalvårdarna har blivit mer självsäkra och deras status har höjts. Kvaliteten på städleveransen är jämnare och det har blivit enklare att få överblick. Det är resultatet efter att Tierpsbyggen implementerat det digitala städverktyget CleanPilot.
Planering, drift, kommunikation och dokumentation är några av arbetsdagens moment som förenklas tack vare CleanPilot - ett digitalt städverktyg som erbjuds av Procurator. Verktyget består av en mjukvara och app som är enkla att använda för alla.
Inger Hillblom Andersson, chef över lokalvårdarna på Tierpsbyggen, är en av användarna av CleanPilot. Från första stund hon hörde talas om verktyget kände hon att det var rätt:
- Vi fick lyssna på Procurators CleanPilot-konsulter när vi var på utbildning hos Enköpings kommun. Det jag fick höra där gjorde mig väldigt nyfiken. Vi kände att det där verktyget skulle vi bara ha och det har hjälpt oss så mycket att vi planerar att använda alla delarna av verktyget framöver.
På vilket sätt hjälper CleanPilot er?
- Vi har fått en bättre insikt och överblick när städningen är gjord i våra lokaler. Våra lokalvårdare har också blivit mer självsäkra och deras status har höjts. Det är dessutom mycket enklare att göra felanmälan till fastighetsskötare om vi upptäcker att det finns något som behöver åtgärdas i en lokal. Vi tar ett foto och skickar in via CleanPilot på en gång.
Vilka är fördelarna gentemot tidigare arbetssätt?
- Vi hade mycket "papper och penna-arbete" förut för att rapportera in städningen. Eftersom vi har ett område på 25 mil att arbeta i kunde det sedan ta sex dagar för att samla in de rapporterna. Men nu ser vi flödet direkt tack vare CleanPilot.
- Verktyget gör också att vi får en möjlighet att jämna ut städfrekvensen. Till exempel om det har städats mindre på något ställe och oftare på ett annat så kan vi fördela städningen bättre och leverera en jämnare kvalitet på städleveransen.
Vad är det bästa med CleanPilot?
- Bland annat att vi får full kontroll vilket skapar trygghet när till exempel någon hör av sig och har frågor om städleveransen. Dessutom är det kul att det händer något nytt i CleanPilot hela tiden. Verktyget uppdateras med jämna mellanrum och vi bidrar med våra synpunkter och idéer som också gör att det händer något.
Från Procurators håll är det fantastiskt att se hur verktyget förändrar och förbättrar verksamheter, en efter en. Verktyget har blivit mer och mer populärt och utvecklas kontinuerligt.
Om du vill veta mer om CleanPilot kan du prata med våra experter på CleanPilot via telefon 020 55 14 10 eller cleanpilot@procurator.com Du kan också läsa om CleanPilot på hemsidan