Gå direkt till innehåll
Fortsatt avtal mellan Procurator och Statens inköpscentral Kammarkollegiet

Pressmeddelande -

Fortsatt avtal mellan Procurator och Statens inköpscentral Kammarkollegiet

Procurator har återigen fått förnyat förtroende som leverantör av förbrukningsvaror till Statens inköpscentral Kammarkollegiet.

I avtalet mellan parterna inryms Procurators breda sortiment av förbrukningsvaror av typen hygienprodukter, städmaterial samt städkemikalier.

- För oss känns det oerhört positivt att vi fått fortsatt förtroende och att vi kan gå vidare på den inslagna vägen med trygga relationer och kontinuerlig utveckling mellan oss och Kammarkollegiet, säger My Kniberg, Key Account Manager på Procurator.

Avtalet mellan parterna gäller från och med 1 november 2021 och initialt under två år med förlängningsoption på ytterligare två år.

Fakta

Kammarkollegiet har i uppdrag att upphandla och förvalta avtal för landets alla myndigheter i syfte att skapa ekonomiskt fördelaktiga villkor för staten.

Kontaktperson

My Kniberg, Key Account Manager, Procurator, my.kniberg@procurator.com

Ämnen

Taggar


Procurator förser kunder i Sverige med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar, förpackningslösningar och restaurangartiklar genom ett brett sortiment av produkter från ledande varumärken. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.

Relaterat material

Relaterade nyheter

Vi förenklar din arbetsdag med produkter, kunskap och innovativa lösningar.

Procurator förser kunder i Sverige med kläder, personlig skyddsutrustning, städprodukter, hygienartiklar och restaurangartiklar genom ett brett sortiment av produkter från ledande varumärken. Med kunskap, utbildning och innovativa lösningar förenklar vi vardagen för kunder inom industri, bygg och transport, livsmedel, serviceföretag och offentlig sektor.

Procurator är en del av OptiGroup. OptiGroup är en ledande europeisk business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility, Safety & Foodservice, Packaging och Paper & Business Supplies. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,6 miljard EUR under 2018 och 2 200 anställda, ger support till över 110 000 kunder i 19 europeiska länder. Besök www.optigroup.com