Blogginlägg -
Bakom kulisserna i webbutiken
För lite mer än ett år sedan släppte vi en helt ny webb med ny design och nya funktioner. Målet var en webbshop som är så enkel och smidig som möjligt för kunderna. Arbetet bakom är digert och kontinuerligt förbättringsarbete görs som sig bör för att svara på behov och krav. Men, hur funkar egentligen Procurators webbutik?
Kristian Grönvall, vår Marketing Director, har blivit intervjuad om vår webbutik och berättar om arbetet med den och vad som finns bakom kulisserna:
- Vi vet att tid är dyrbart för våra kunder så för att våra kunder snabbt och lätt skulle kunna navigera bland våra över 30 000 artiklar bestämde vi under 2012 att vi behövde göra en total omläggning i vår IT-infrastruktur för e-handel.Vi behövde system och lösningar som bland annat kunde svara på vår kravställning för hantering av produktinformation och valet föll på inRiver PIM.
InRiver PIM (Product Information Management) är ett system i vilket vi laddar all produktinformation och som hjälper oss att optimera arbetet och göra informationen sökbar i vår webbshop och sökordsoptimerad på internet.
Finkänslig teknik bakom resultatet
Implementeringen startade under 2013 då vi också implementerade ett nytt publiceringsverktyg för webben - Umbraco, samt e-handelslösningen Apptus eSales, som båda matas med information från InRiver PIM. Det första kvartalet 2014 lanserade vi så vår nya webbutik och alla systemen är var och en av finkänslig teknik som hjälper oss på olika sätt med att ha en smidig webbshop.
Låt Kristian berätta mer om resultatet i en intervju gjord av InRiver: Procurator procures with PIM