Facility - hygien och städ 75 Safety - kläder, handskar och personlig skyddsutrustning 73 Procurator AB 43 Personlig skyddsutrustning 19 Facility - restaurang och catering 14 fallskydd 13 bakterier 12 KBM 12 hörselskydd 11 smitta 11 virus 11 Worksafe 10 Handdesinfektion 10 arbetskläder 10 Arbetsmiljöverket 9 Engångshandskar 9 Första Hjälpen 9 vinterkräksjuka 9 ergonomi 9 handhygien 9 Tork 8 smittspridning 8 handskar och personlig skyddsutrustning 8 Safety - kläder 8 Hygien 8 Arbetsmiljö 8 tvål 7 toalett 7 solskydd 7 fallskyddsutrustning 7 PPE 7 CleanPilot 6 Skyddsskor 6 microfiberduk 6 Lokalvård 6 fallskyddsutbildning 6 utbildning 6 smuts 6 pappershanddukar 6 skyddsutrustning 6 vinylhandskar 5 influensa 5 Procurator Academy 5 arbetshandskar 5 skyddshjälm 5 nitrilhandskar 5 arbetsskor 5 Hörselkåpa 5 Procurator 5 Duni 5 Servetter 5 Duka 5 restaurang 5 torkpapper 5 andningsskydd 5 Servettvikning 4 KBM Professional 4 Mässa 4 Deb Stoko 4 skyddskläder 4 microfiber 4 Katrin 4 livsmedel 4 campylobacter 4 mikrofiber 4 vinterhandskar 4 syntetmaterial 4 magsjuka 4 sjukskrivning 4 Hjärt- och lungräddning 4 städa 4 vattenpelare 4 SavePro 4 Calicivirus 4 buller 4 Procuratorbutik 4 tvätta händerna 4 fönsterputsmedel 4 bullertermometer 4 KBM Disinfection by LifeClean 4 sjuk 4 UV-strålning 4 Desinfektionsmedel 3 Hi-Vis 3 sjukdomar 3 Städduk 3 HLR 3 Räddningstjänst 3 Svanen 3 ögondusch 3 hjärtstartare 3 matsal 3 hudvård 3 skyddsglasögon 3 Folkhälsomyndigheten 3 skumtvål 3 torr hud 3 Cederroth 3 städare 3 Supplies Direct 3 arbetsskada 3 huvudskydd 3 förkylning 3 lager-på-lager 3 hygienkrav 3 pH-värde 3 toalettpapper 3 PPE-förordning 3 sanera 3 hud 3 salmonella 3 VAB 3 städning 3 städbranschen 3 sporer 3 vård av sjukt barn 3 sjukdom 3 rengöring 3 dukning 3 städkemikalier 3 regnkläder 3 Supplies Direct City 3 solskyddsfaktor 3 Varselplagg 3 Städ 3 andningsutrustning 3 Första hjälpen-utrustning 2 skaljacka 2 VABruari 2 mögel 2 städprocess 2 profilkläder 2 räddningsövning 2 microfibermopp 2 mätinstrument 2 nse 2 skydd 2 Duk 2 rengöringsmedel 2 polyetenhandskar 2 fleecejacka 2 ögonskydd 2 polyester 2 korttidsoverall 2 hörselproppar 2 antibiotikaresistens 2 regn 2 3M 2 CE-märkning 2 träning 2 Thinsulate 2 arbetsbyxor 2 LED-ljus 2 gummiskrapa 2 lager 2 dämpningsvärde 2 pulvertvättmedel 2 Packaging - förpackningslösningar 2 ftalater 2 vattentät 2 hörselpropp 2 KBM Easy Clean 2 rörelse 2 KBM Disinfection 2 professionell städning 2 färgkodning 2 Safety - kläder,handskar och personlig skyddsutrustning 2 Conductive PU 2 stöd 2 handskar 2 paus 2 transfertryck 2 skyddsbyxor 2 sårtvätt 2 KBM Powermop 2 Liljeholmens 2 skyddshandskar 2 varselkläder 2 Sievi 2 Sundström 2 eksem 2 Stearinljus 2 lokalvårdare 2 feta livsmedel 2 kompetensutveckling 2 riskanalys 2 surt 2 basiskt 2 neutralt 2 faropiktogram 2 plåster 2 mat 2 energi 2 förädling 2 servering 2 risker 2 rökdykare 2 tvålskum 2 knäskydd 2 bomull 2 städtips 2 skyddskängor 2 Arbetsmiljölagen 2 arbetsplatsmatta 2 sitta 2 hudkräm 2 Vileda 2 EN 172 2 damm 2 hudskydd 2 fukttransport 2 sanering 2 vinterhud 2 livsmedelsverket 2 Byggnadsarbetaren 2 solglasögon 2 personliga skyddsprodukter 2 pH 2 städmetoder 2 flytande tvål 2 UV 2 3M Peltor 2 Scott Safety 2 fallolyckor 2 städkem 2 städprodukter 2 Vepa 2 Visibility 2 hygienutrymme 2 Desinficering 2 marknadsföring 2 Desinfektion 2 Metsä Tissue 2 tvättmedel 2 vattentäthet 1 UV-strålar 1 dammpartiklar 1 Papyrus Supplies 1 hjärtsäker arbetsplats 1 arbetstidslagen 1 diskduk 1 städutrustning 1 stoko 1 skovård 1 friskabrandmän 1 putsa fönster 1 inläggssula 1 dammvippa 1 brännskada 1 hudsprickor 1 bandage 1 andningsmask 1 bullermätare 1 mopp 1 skyddsoverall 1 PELTOR 1 fingeravtryck 1 trädäck 1 tensider 1 träolja 1 sulor 1 förbrukningsvaror 1 spiktrampskydd 1 gasmask 1 byggarbetsplatser 1 kompress 1 stålhätta 1 arbete på hög höjd 1 brandrök 1 silos 1 arbetsdag 1 städmaskin 1 mikrober 1 Hygienveckan 1 nordic safety expo 1 trätrall 1 tomtedräkt 1 Skanska Safety Week 1 IoT 1 brunn 1 tvätta händer 1 infographics 1 rspo 1 arbetssjukdomar 1 skyddsdräkt 1 Brage 1 UV-index 1 spola 1 varningsskyltar 1 kvartsdamm 1 vinfläck 1 skoputs 1 inkomstbortfall 1 kroppshållning 1 fet mat 1 skaderisk 1 fönsterskrapa 1 clostridium difficile 1 sjuksrivning 1 farliga kemikalier 1 flanell 1 belastningsskada 1 vinterkänga 1 ljushållare 1 varselbyxor 1 vikan 1 skoskydd 1 kaffefläck 1 montagehandskar 1 glöggfika 1 Gasmätare 1 skotta säkert 1 halvmask 1 mikroplaster 1 vita skor 1 tekniskt skydd 1 arbetsplagg 1 magsjukdomar 1 engångskläder 1 klätterhjälm 1 utprovning 1 solskyddsprodukter 1 nitril 1 dammsugarfilter 1 kalkavlagring 1 torkduk 1 svetsglasögon 1 Sanktionsavgift 1 inRiver PIM 1 julkalas 1 fosfater 1 antireflexbehandling 1 frysa 1 festivalmat 1 Hygien och städ 1 dispensermaskin 1 clarion hotel & congress malmö live 1 Brage Protective 1 ergonomiskt knivskaft 1 clean & faclity-mässan 2014 1 nordic safety expo 2014 1 elmia städ 2014 1 rökdykning 1 dot-system 1 hälsofarlig arbetsmiljö 1 fallskyddskontroll 1 nominerad årets nyhetsrum 2014 1 kemskyddsdräkt 1 kemskyddsstövlar 1 arbetssko 1 skotta snö från tak 1 fastighetsägares ansvar 1 worksafe p30-101 1 samaritan pad 500p 1 inlägssula 1 fönsterpäls 1 klickskrapa 1 lärande i yrkeslivet 1 Altair 1 dryckesindustri 1 tygtrasor 1 tork easy handling™ 1 skyddssko 1 sievi viper 1 clean 2015 1 conformité européenne 1 kemiska riskkällor 1 kemiska arbetsmiljörisker 1 rusta huden 1 mikrofiberdukar 1 mikrofibermoppar 1 Solid Gear 1 korgglasögon 1 pe-handskar 1 eg-förordningar 1935/2004 1 hygienveckan 2015 1 blinka lilla stjärna 1 god handhygien 1 zinnerska cirkeln 1 tyst arbetsmiljö 1 bullerindikator 1 innersula 1 första hjälpen skåp 1 digitaltverktyg 1 porelle 1 nötskinn 1 getskinn 1 syntetiskt foder 1 konserthall 1 tvättpäls 1 paraffinljus 1 Bus eller godis 1 vattentäta handskar 1 städa i skolor 1 tork rengöringsduk 1 nonwoven rengöringsduk 1 elastan 1 coolmax 1 stövelskydd 1 ultra safe technology 1 rengöringsutrustning 1 rengöringsredskap 1 städguide 1 vika servetter 1 festlig dukning 1 service av fallskydd 1 besiktning och kontroll av fallskydd 1 stokoderm frost 1 fallskyddsdag 1 fallskyddsdagar 1 förhöjd synbarhet 1 räddningshjälm 1 Räddningstjänst Halmstad 1 Katrin IQ pappersskola 1 UVC 1 UVA-strålar 1 UVB-strålar 1 UVC-strålar 1 vadderad väst 1 Dominator R6 1 valnötsskalpulver 1 majsgranulat 1 fritt från lösningsmedel 1 grov smuts 1 blodstoppare 1 brännskadegel 1 Första Hjälpen-station 1 MicroOne 1 Maskin- & Facilitydagar 2016 1 Stokoderm 1 BOA® 1 snörningsmekanism 1 lufttork 1 antiseptiska dukar 1 handlotion 1 drömtoalett 1 trekvartsshorts 1 kökssvamp 1 glas- och gaffelsymbol 1 hudskyddskräm 1 puderfria handskar 1 pH-skala 1 rengöringssvamp 1 Uvicator 1 andasfunktion 1 handledssupport 1 ryggsuport 1 armbågssupport 1 iläggssula 1 fotvalv 1 pronation 1 Hi Vis 1 skäggstubb 1 inläggssulor 1 knäproblem 1 höftproblem 1 fleecemössa 1 plankan 1 3M PELTOR WS Alert XP 1 stendamm 1 hjälmkåpa 1 regnplagg 1 FlexStep 1 komposithätta 1 aluminiumhätta 1 golvmopp 1 kombimatta 1 KBM Ultra HD 1 KBM Bondermopp 1 KBM Wet Micro 1 hudskyddsprodukter 1 hudvårdskräm 1 träytor 1 fallskyddsprodukter 1 biologisk smitta 1 korttidsdräkt 1 städa på hög höjd 1 virucid 1 engångsmopp 1 microduk 1 andningsapparat 1 oren luft 1 hygienlösning 1 utprovningstillfälle 1 förädla kläder 1 mikrodamm 1 dammsuga 1 skumhanddesinfektion 1 Personlig skyddsutrusning 1 BOA snörningsmekanism 1 fet smuts 1 kalkavlagringar 1 EN-normer 1 klädpolicy 1 EU-normer 1 EN 166 1 EN 170 1 polariserande 1 spolbar pappershandduk 1 nedläggningsbara byxor 1 Visa alla taggar
30% mer i intäkt med uteservering

Blogginlägg   •   Maj 15, 2019 11:24 CEST

Med vår och sommar kommer inte bara värmen. Då kommer även en chans till ökad förtjänst för den som har en uteservering. Vi berättar hur det går till.

Säkerhet i fokus tillsammans med Skanska på Safety Week

Blogginlägg   •   Maj 13, 2019 14:35 CEST

En hälsosam och skadefri arbetsplats borde vara givet varje dag på varje arbetsplats. Tyvärr sker det fortfarande arbetsplatsolyckor. För att proaktivt arbeta mot olyckor och ohälsa på jobbet sätter Skanska extra fokus på säkerheten med sin årliga Skanska Safety Week. Procurator finns med och vi delar med oss av vår expertis.

Digitaliserad städning - hur då och varför det? Se filmen!

Blogginlägg   •   Maj 08, 2019 11:32 CEST

Visst vore det smidigt om det gick att underlätta städningen mer? Det går om man använder CleanPilot - ett digitalt städverktyg för lokalvårdare, städleverantör och slutkund. För att veta vad användare tycker om verktyget och hur det fungerar - se filmen där Ängelholms kommun berättar om sin upplevelse av CleanPilot:

Vaddå en ny PPE-förordning?

Blogginlägg   •   Apr 29, 2019 07:58 CEST

Hört talas om den nya förordningen (EU) 2016/425? Den som gäller all PPE - personlig skyddsutrustning? PPE-förordningen trädde ikraft redan förra året men det har surrats om den en del den senaste tiden. Vi reder ut varför och kort om vad den innebär.

Så får du bort fläckar från bläck, kaffe och smutsiga fingrar på väggen

Blogginlägg   •   Apr 24, 2019 11:28 CEST

Fläckar på ytor som väggar, skåpsluckor eller dörrkarmar kan ofta vara svåra att få bort. Det finns dock ett snabbt sätt att få bort fläckarna - med mirakelsvamp.

Kostnadsfri kompetensutveckling och expertråd

Blogginlägg   •   Mar 28, 2019 11:26 CET

Städa dig stark! Digitalisera städprocessen och förenkla arbetet! Det är några av ämnena på de seminarium vi finns på under två dagar på Clean och Facility-mässan.

Succé med städappen CleanPilot för Ängelholm

Blogginlägg   •   Mar 20, 2019 11:32 CET

Ängelholms kommun satsar mycket på initiativ för att digitalisera olika verksamheter. En av dessa satsningar är CleanPilot - ett digitalt verktyg från Procurator som förenklar städprocessen.

Procurator Academy – lång erfarenhet, kompetenta och kunniga inom fallskydd

Blogginlägg   •   Mar 06, 2019 12:56 CET

​Det pågår Procurator Academy-utbildningar överallt i vårt avlånga land och fler kommer. Att utbilda sig eller uppdatera sina kunskaper är en bra investering för dig själv och ditt företag. Har du tillfälle, tveka inte att anmäla dig till våra utbildningar.

Förenkla din lagerhållning med vending maskin SavePro

Blogginlägg   •   Feb 27, 2019 11:24 CET

Visst hade det varit bra om du kunde nå alla nödvändiga förbrukningsvaror på jobbet när som helst? Utan att behöva kontakta en mellanhand? Vending maskinen SavePro ger dig det. Snabbt och enkelt plockar du ut det du behöver dygnet runt och får dessutom bättre koll på både förbrukning och ekonomi.

Procurator i Örnsköldsvik i virtuellt showroom

Blogginlägg   •   Feb 18, 2019 11:26 CET

Procurator i Örnsköldsvik kommer under en veckas tid att visa vad som pågår till vardags i butiken och "bakom kulisserna". Det gör man via ett virtuellt showroom som kommunen lånar ut.

Ge en knuff för att komma förbi smittorna

Blogginlägg   •   Feb 13, 2019 11:25 CET

Det är årets kortaste månad men ändå känns den dryg. Orsaken stavas i alla infektioner som gör att sjukskrivningar och VAB (vård av sjukt barn) ökar. För att motarbeta det ger vi några tips.

Så blir du av med campylobacter

Blogginlägg   •   Feb 06, 2019 11:28 CET

Färsk kyckling visar en ökad halt av bakterien campylobacter. Detta enligt en undersökning av Livsmedelsverket. Bakterien ger upphov till svåra magsmärtor och akuta diarréer. Rutiner krävs för att bli av med campylobacter.

Ökad risk för "gymsjuka" med nytt år

Blogginlägg   •   Jan 14, 2019 09:04 CET

Säg det gym som inte har en ökad försäljning av gymkort i början av varje år. Ett av de mest frekventa nyårslöftena handlar ju ofta om träning. Fler folk på gymmen innebär dock en ökad risk för spridning av "gymsjukan".

Skyddar du ditt största organ tillräckligt?

Blogginlägg   •   Dec 19, 2018 11:04 CET

Varje dag står vårt största organ emot påfrestningar av olika slag. Under vinterhalvåret och för den som jobbar i kalla miljöer året runt blir det extra tufft. Därför är det nödvändigt med skyddsprodukter.

Det här vill du inte veta om handtorken på toan...

Blogginlägg   •   Dec 05, 2018 11:37 CET

Hur ofta har du hört att tvål och vatten är grunden för att minimera risken att bli sjuk och sprida smitta vidare? Förmodligen fler gånger än du kan räkna. Men har du hört hur du ska torka dig? Det finns metoder som är mindre bra.

Vad gör vi när vaccinet tar slut och antibiotikan inte funkar?

Blogginlägg   •   Nov 28, 2018 12:38 CET

Läkemedelsverket meddelade för en tid sedan att årets influensavaccin var slut hos leverantören. Flera talespersoner samt WHO meddelar att det finns stora risker för att antibiotikaresistensen ökar. När vaccin och antibiotika inte räcker till ökar sjukdomsfallen och smittspridningen. Det är oroväckande.

Topp tre tips för dina fötter och kängor

Blogginlägg   •   Nov 21, 2018 12:53 CET

Arbete utomhus i tuffa miljöer ställer stora krav på dina kängor. Men med de bästa skyddskängorna och enkel skötsel av dem kan du vara trygg.

Sträck ut din hand i Procurators butiker - om du vågar!

Blogginlägg   •   Okt 29, 2018 08:52 CET

Få har väl missat att Halloween närmar sig så här i slutet av oktober. I Procurators butiker lär du absolut inte missa det för där bjuds det på bus!

Glimtar från Procurator på Scanpack 2018

Blogginlägg   •   Okt 26, 2018 15:29 CEST

Scanpack-mässan 2018 i Göteborg är nu över för den här gången. Tack till alla våra kunder, leverantörer och samarbetspartners som besökte oss. Vi är nöjda med vårt deltagande och avslutar med några glimtar från vår monter.

Arbetsgivare måste ha koll på nya gränser

Blogginlägg   •   Okt 24, 2018 11:43 CEST

Exponering för olika kemikalier och/eller kemiska blandningar i arbetet innebär en hälsofara som arbetsgivare måste skydda sina anställda från. Nyligen har Arbetsmiljöverket kommit med nya hygieniska gränsvärden för exponeringen. Det är viktigt att uppdatera sig om dessa.