Facility - hygien och städ 86 Safety - kläder, handskar och personlig skyddsutrustning 73 Procurator AB 43 Personlig skyddsutrustning 20 Safety - kläder 19 handskar och personlig skyddsutrustning 19 fallskydd 16 Facility - restaurang och catering 15 vinterkräksjuka 13 arbetskläder 13 virus 12 KBM 12 bakterier 12 hörselskydd 11 Worksafe 11 Lokalvård 11 smitta 11 Arbetsmiljöverket 11 handhygien 11 Handdesinfektion 11 Engångshandskar 10 fallskyddsutrustning 10 Arbetsmiljö 10 CleanPilot 9 fallskyddsutbildning 9 Första Hjälpen 9 ergonomi 9 PPE 8 smittspridning 8 Hygien 8 Tork 8 microfiberduk 7 utbildning 7 solskydd 7 Procurator Academy 7 toalett 7 Calicivirus 7 KBM Disinfection by LifeClean 7 tvål 7 Procuratorbutik 7 Skyddsskor 6 nitrilhandskar 6 smuts 6 pappershanddukar 6 KBM Professional 6 influensa 6 andningsskydd 6 Hjärt- och lungräddning 6 arbetshandskar 6 skyddsutrustning 6 vinylhandskar 5 Hi-Vis 5 magsjuka 5 Hörselkåpa 5 vinterhandskar 5 skyddshjälm 5 Mässa 5 Duni 5 restaurang 5 torkpapper 5 Servetter 5 Procurator 5 arbetsskor 5 microfiber 5 städbranschen 5 skyddskläder 5 Desinfektion 5 campylobacter 5 Duka 5 SavePro 4 tvätta händerna 4 UV-strålning 4 fönsterputsmedel 4 sanera 4 bullertermometer 4 Katrin 4 städa 4 Supplies Direct 4 sjuk 4 städare 4 Servettvikning 4 livsmedel 4 syntetmaterial 4 salmonella 4 mikrofiber 4 vattenpelare 4 städning 4 Varselplagg 4 buller 4 skyddsglasögon 4 Deb Stoko 4 sjukskrivning 4 VAB 3 solskyddsfaktor 3 skumtvål 3 sanering 3 hudvård 3 lokalvårdare 3 varselkläder 3 Sievi 3 förkylning 3 HLR 3 regnkläder 3 riskanalys 3 toalettpapper 3 vård av sjukt barn 3 risker 3 pH-värde 3 sjukdomar 3 sporer 3 rengöring 3 matsal 3 ögondusch 3 hud 3 dukning 3 städkemikalier 3 Visibility 3 solglasögon 3 torr hud 3 Folkhälsomyndigheten 3 lager-på-lager 3 Desinfektionsmedel 3 PPE-förordning 3 sjukdom 3 ögonskydd 3 Supplies Direct City 3 KBM Disinfection 3 hygienkrav 3 Datec 3 huvudskydd 3 andningsutrustning 3 Städduk 3 Cederroth 3 polyetenhandskar 3 arbetsskada 3 hjärtstartare 3 Städ 3 Svanen 3 Räddningstjänst 3 Desinficering 2 färgkodning 2 Conductive PU 2 digitalt städverktyg 2 Metsä Tissue 2 Vepa 2 förädling 2 digitalisering 2 stendamm 2 tvålskum 2 VABruari 2 Sundström 2 bomull 2 kvartsdamm 2 räddningsövning 2 neutralt 2 basiskt 2 skaljacka 2 surt 2 profilkläder 2 CE-märkning 2 nse 2 feta livsmedel 2 Clean & Facility 2 rengöringsmedel 2 professionell städning 2 kompetensutveckling 2 skyddshandskar 2 damm 2 arbetsbyxor 2 mätinstrument 2 livsmedelsverket 2 polyester 2 rörelse 2 Internet of Things 2 flytande tvål 2 ftalater 2 IoT 2 Packaging - förpackningslösningar 2 Liljeholmens 2 Stearinljus 2 Duk 2 korttidsoverall 2 hörselproppar 2 toaletter 2 KBM Easy Clean 2 sårtvätt 2 skydd 2 Safety - kläder,handskar och personlig skyddsutrustning 2 fleecejacka 2 KBM Powermop 2 antibiotikaresistens 2 fallolyckor 2 Arbetsmiljölagen 2 Thinsulate 2 arbetsplatsmatta 2 klickskrapa 2 gummiskrapa 2 marknadsföring 2 dämpningsvärde 2 hörselpropp 2 sitta 2 tvättmedel 2 EN 172 2 LED-ljus 2 desinficera 2 paus 2 städkem 2 skyddssko 2 pulvertvättmedel 2 tryck 2 mat 2 transfertryck 2 städprocess 2 mögel 2 skyddsbyxor 2 Första hjälpen-utrustning 2 vattentät 2 regn 2 plåster 2 digitaliserad städning 2 faropiktogram 2 träning 2 lager 2 energi 2 T-shirt 2 fukttransport 2 våtservett 2 vinterhud 2 stöd 2 Vileda 2 shorts 2 skyddskängor 2 Byggnadsarbetaren 2 städtips 2 personliga skyddsprodukter 2 Scott Safety 2 pH 2 klädpolicy 2 UV-skydd 2 underställ 2 städmetoder 2 hudkräm 2 hygienutrymme 2 hudskydd 2 Monitor 2 3M Peltor 2 eksem 2 rökdykare 2 knäskydd 2 städprodukter 2 handskar 2 3M 2 microfibermopp 2 UV 2 servering 2 dammvippa 1 brännskada 1 Eliminate 1 dålig lukt 1 hudsprickor 1 bandage 1 andningsmask 1 bullermätare 1 mopp 1 skyddsoverall 1 PELTOR 1 fingeravtryck 1 trädäck 1 tensider 1 träolja 1 sulor 1 förbrukningsvaror 1 spiktrampskydd 1 gasmask 1 byggarbetsplatser 1 kompress 1 stålhätta 1 arbete på hög höjd 1 brandrök 1 silos 1 arbetsdag 1 städmaskin 1 mikrober 1 Hygienveckan 1 nordic safety expo 1 trätrall 1 tomtedräkt 1 Skanska Safety Week 1 brunn 1 tvätta händer 1 tryckspruta 1 varselväst 1 infographics 1 rspo 1 soptunna 1 arbetssjukdomar 1 skyddsdräkt 1 Brage 1 ugnsrengöring 1 UV-index 1 spola 1 varningsskyltar 1 vinfläck 1 skoputs 1 odörer 1 inkomstbortfall 1 kroppshållning 1 fet mat 1 skaderisk 1 fönsterskrapa 1 clostridium difficile 1 sjuksrivning 1 farliga kemikalier 1 flanell 1 belastningsskada 1 vinterkänga 1 ljushållare 1 varselbyxor 1 vikan 1 stötdämpning 1 skoskydd 1 kaffefläck 1 montagehandskar 1 glöggfika 1 synbarhet 1 Gasmätare 1 skotta säkert 1 halvmask 1 mikroplaster 1 vita skor 1 tekniskt skydd 1 arbetsplagg 1 magsjukdomar 1 engångskläder 1 klätterhjälm 1 utprovning 1 solskyddsprodukter 1 nitril 1 dammsugarfilter 1 kalkavlagring 1 såpa 1 torkduk 1 svetsglasögon 1 Sanktionsavgift 1 inRiver PIM 1 julkalas 1 fosfater 1 antireflexbehandling 1 frysa 1 Uvex 1 festivalmat 1 Hygien och städ 1 dispensermaskin 1 clarion hotel & congress malmö live 1 Brage Protective 1 ergonomiskt knivskaft 1 clean & faclity-mässan 2014 1 nordic safety expo 2014 1 elmia städ 2014 1 rökdykning 1 dot-system 1 hälsofarlig arbetsmiljö 1 fallskyddskontroll 1 nominerad årets nyhetsrum 2014 1 kemskyddsdräkt 1 kemskyddsstövlar 1 arbetssko 1 skotta snö från tak 1 fastighetsägares ansvar 1 worksafe p30-101 1 samaritan pad 500p 1 inlägssula 1 EN ISO 20471 1 fönsterpäls 1 lärande i yrkeslivet 1 Altair 1 dryckesindustri 1 tygtrasor 1 tork easy handling™ 1 sievi viper 1 arbetsmiljörisker 1 clean 2015 1 conformité européenne 1 kemiska riskkällor 1 kemiska arbetsmiljörisker 1 rusta huden 1 mikrofiberdukar 1 mikrofibermoppar 1 Solid Gear 1 korgglasögon 1 pe-handskar 1 eg-förordningar 1935/2004 1 hygienveckan 2015 1 blinka lilla stjärna 1 god handhygien 1 zinnerska cirkeln 1 tyst arbetsmiljö 1 bullerindikator 1 innersula 1 första hjälpen skåp 1 digitaltverktyg 1 porelle 1 nötskinn 1 getskinn 1 syntetiskt foder 1 konserthall 1 tvättpäls 1 paraffinljus 1 Bus eller godis 1 vattentäta handskar 1 städa i skolor 1 tork rengöringsduk 1 nonwoven rengöringsduk 1 elastan 1 coolmax 1 stövelskydd 1 ultra safe technology 1 rengöringsutrustning 1 rengöringsredskap 1 städguide 1 vika servetter 1 festlig dukning 1 service av fallskydd 1 besiktning och kontroll av fallskydd 1 stokoderm frost 1 fallskyddsdag 1 fallskyddsdagar 1 förhöjd synbarhet 1 räddningshjälm 1 Räddningstjänst Halmstad 1 Katrin IQ pappersskola 1 UVC 1 UVA-strålar 1 UVB-strålar 1 UVC-strålar 1 vadderad väst 1 Dominator R6 1 valnötsskalpulver 1 majsgranulat 1 fritt från lösningsmedel 1 grov smuts 1 blodstoppare 1 brännskadegel 1 Första Hjälpen-station 1 MicroOne 1 Maskin- & Facilitydagar 2016 1 Stokoderm 1 BOA® 1 snörningsmekanism 1 grilltider 1 lufttork 1 antiseptiska dukar 1 handlotion 1 drömtoalett 1 trekvartsshorts 1 kökssvamp 1 glas- och gaffelsymbol 1 hudskyddskräm 1 puderfria handskar 1 pH-skala 1 rengöringssvamp 1 Uvicator 1 andasfunktion 1 handledssupport 1 ryggsuport 1 armbågssupport 1 iläggssula 1 fotvalv 1 pronation 1 Hi Vis 1 skäggstubb 1 inläggssulor 1 knäproblem 1 höftproblem 1 fleecemössa 1 plankan 1 3M PELTOR WS Alert XP 1 hjälmkåpa 1 regnplagg 1 FlexStep 1 komposithätta 1 aluminiumhätta 1 golvmopp 1 kombimatta 1 KBM Ultra HD 1 KBM Bondermopp 1 KBM Wet Micro 1 hudskyddsprodukter 1 hudvårdskräm 1 träytor 1 fallskyddsprodukter 1 biologisk smitta 1 korttidsdräkt 1 städa på hög höjd 1 virucid 1 engångsmopp 1 microduk 1 andningsapparat 1 oren luft 1 hygienlösning 1 Visa alla taggar
Saker du inte visste om för att putsa fönster

Blogginlägg   •   Feb 19, 2020 11:32 CET

Hur får man till den där perfekta fönsterputsningen? Vad behövs för att göra det så bra? Vi har svaren!

Rengöra ugnen - så lätt gör du det!

Blogginlägg   •   Feb 12, 2020 11:32 CET

Ugnsrengöring är sällan ett prioriterat kapitel. Många drar sig för att rengöra ugnen eftersom smutsen sitter hårt sedan en tid tillbaka. Men du kan vara lugn, vi berättar hur du rengör ugnen smidigt.

20 sekunder och mer färg!

Blogginlägg   •   Feb 05, 2020 11:27 CET

Influensa, vinterkräksjuka och otaliga förkylningar. Det är några av anledningarna till att sjukskrivning och vård av sjukt barn ökar i början av året, främst i februari/VABruari. Därför tipsar vi om hur du kan undvika att smittas eller föra smittan vidare.

Bättre resultat hos Tierpsbyggen med digitala städverktyget CleanPilot

Blogginlägg   •   Jan 29, 2020 11:32 CET

Lokalvårdarna har blivit mer självsäkra och deras status har höjts​. Kvaliteten på städleveransen är jämnare och det har blivit enklare att få överblick. Det är resultatet efter att Tierpsbyggen implementerat digitala städverktyget CleanPilot.

Vad gör man på fallskyddsavdelningen på Procurator?

Blogginlägg   •   Jan 08, 2020 11:20 CET

Våra medarbetare på avdelningen för Procurators fallskydd är baserade i hela Sverige. Det betyder en närhet till lokal expertis för kunder runtom i landet. Det betyder också att avdelningen behöver vara kreativ för att skapa en gemenskap på avdelningen. Det löser dem genom att bland annat "hänga" ihop.

Tryck på varselvästar går för högtryck

Blogginlägg   •   Dec 17, 2019 11:31 CET

Har ni varselvästar man kan få tryck på? Det har vi och vi fixar trycket på varselvästar på flera orter i Sverige. Under den mörka årstiden märker vi av en större efterfrågan på varselvästar och om vi kan ordna med ett tryck på dem.

Forskning visar att vinterkräksjukan är luftburen - städmetoder behöver ses över

Blogginlägg   •   Dec 04, 2019 11:31 CET

Ny forskning visar att vinterkräksjukan, orsakat av calicivirus (oftast norovirus), är luftburen. För många verksamheter som vårdinrättningar är ett sjukdomsutbrott allvarligt. Ett snabbt agerande mot spridningen av vinterkräksjukan är kritiskt. Städning är en av motåtgärderna som kan behöva förbättras.

Skulle du hoppa fallskärm utan fallskärmsutrustning?

Blogginlägg   •   Nov 27, 2019 11:24 CET

Det är självklart orimligt att inte ha en fallskärmsutrustning när man ska göra ett fallskärmshopp. Lika orimligt som att klättra upp på ett tak utan att använda fallskyddsutrustning. Eller...?

Ytterkläder för jobbet när det är kallt - vem betalar?

Blogginlägg   •   Nov 20, 2019 15:45 CET

Det är kallt. Du jobbar mycket utomhus. Du behöver arbetskläder som passar för arbete i kall miljö. Frågan är, vem ska betala för kläderna? Din arbetsgivare eller du själv?

Varma arbetshandskar - tre tips för varmare händer

Blogginlägg   •   Nov 13, 2019 11:25 CET

Händerna är känsliga mot kyla. Blir de nedkylda försämras kraften i dem och du får svårare med precisionsarbeten. Därför är det hett eftertraktat med bra arbetshandskar för kyliga miljöer. Vi ger dig tre snabba tips för varma och torra fingrar.

Så totaldesinficerar du från magsjukdomar

Blogginlägg   •   Nov 06, 2019 12:14 CET

Magsjukdomar som exempelvis vinterkräksjukan kan slå ut hela arbetsplatser, förskolor och skolor. Det går dock att förhindra effektivt. Kolla vår film med tips på hur du minimerar risken för smittspridning.

Har ni "blinda fläckar" på ditt jobb?

Blogginlägg   •   Okt 23, 2019 11:20 CEST

Riskacceptans på många arbetsplatser idag leder till "blinda fläckar". Har ni sådana på din arbetsplats? Då är det dags att skaffa hjälp!

Internet of Things och lokalvård - hur funkar det?

Blogginlägg   •   Okt 14, 2019 08:15 CEST

I världen av Internet of Things underlättar uppkopplingen av maskiner och tekniska prylar inte bara i vardagen utan även i arbetsdagen. Ett exempel är inom städbranschen där ett digitalt städverktyg - CleanPilot, skapar smidigare arbetsdagar för allt fler användare. Nu finns det chans att lära sig mer om det.

Populär turné tillbaka i Procuratorbutikerna i Norrland!

Blogginlägg   •   Sep 30, 2019 07:45 CEST

Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall - nu är det dags igen! Procuratorbutikerna kör en gemensam Norrlandsturné.

Farligt damm andas in på arbetsplatser

Blogginlägg   •   Sep 25, 2019 11:33 CEST

Reglerna är tydliga - andningsskydd ska användas i arbetsmiljöer där livshotande damm virvlar upp och riskerar att hamna i lungorna. Trots det är det vanligt att andningsskydd inte används.

Sanera från kräksjuka till 100% på toaletter

Blogginlägg   •   Sep 16, 2019 08:02 CEST

Hur sanerar man gemensamma toaletter efter utbrott av kräksjuka? Finns det något som tar död på virus som ger magsjukdomar? Det har vi svar på.

Lär dig om succén CleanPilot! Gratis seminarium om det digitala städverktyget

Blogginlägg   •   Sep 09, 2019 08:51 CEST

Fler och fler upptäcker hur CleanPilot förenklar och effektiviserar arbetet inom städbranschen. Verktyget utvecklas kontinuerligt och ytterligare tillägg släpps nu i verktyget - Plan samt Connect. Vi bjuder in till ett kostnadsfritt seminarium om verktyget.

Lättaste sättet för nystart och energi på jobbet

Blogginlägg   •   Aug 21, 2019 11:24 CEST

Nu är tiden inne! Efter en längre tids ledighet är det dags att ladda upp för resten av året. Det gör du enklast med våra tips. Vi listar några exempel för en kanonstart på resten av året.

Så mår alla bättre på jobbet

Blogginlägg   •   Aug 14, 2019 11:26 CEST

Känner du att det är svårt att greppa hur din arbetsplats ska bli en bra arbetsplats? Vi tipsar om hur ni får en bra arbetsplats.

Saktar du ner?

Blogginlägg   •   Jul 31, 2019 11:47 CEST

Handen på hjärtat, när du ser någon klädd i neongula kläder ute på vägarna, saktar du ner? Du ser dem lätt på avstånd. Alla som arbetar längs med vägar eller i närheten av vägar är klädda för att du ska se dem och reagera. De litar på att du gör det.